رییس-جمهور-صلح-و-انتخابات-بدیل-یکدیگر-نیستند

رییس جمهور غنی می گوید که نقشه راه صلح را لویه جرگه تاریخی افغانستان تعیین کرده و همچنان در قسمت انتخابات نیز هیچ نوع شک و شبهه وجود نداشته باشد، زیرا صلح و انتخابات متمم یکدیگر هستند، بدیل یکدیگر نیستند.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در جلسه کابینه تاکید داشت که در قسمت انتخابات هیچ نوع شک و شبهه وجود نداشته باشد؛ زیرا این وظیفه ملی، قانونی و تعهد اخلاقی ما است. بنابراین، هدایت واضح و خواهش من از تمام همکاران این است که هرنوع کمکی را که ضرور باشد برای اجرای انتخابات شفاف و همه شمول و در زمان تعیین شده انجام دهند.

رییس جمهور غنی گفت که از وزارت مالیه تشکر می‌کنم که منابع بین‌المللی را هم تهیه کردند، زیرا در تعیین منابع ملی ما اولویت برای انتخابات تعیین شده بود. بنابراین هر مشکل پولی و مالی که وجود داشته باشد، به وقت و زمان به آن توجه شود.

وی افزود که صلح و انتخابات متمم یکدیگر هستند، بدیل یکدیگر نیستند. نقشه راه صلح را لویه جرگه تاریخی افغانستان تعیین کرده و تمام اقداماتی را که حکومت انجام داده و مخصوصاً شخص من از نگاه سیاست خارجی که یک مدت عمده ی وقت مرا در دو ماه گذشته گرفت، از خاطر این بود که ما بتوانیم یک اتحاد بزرگتر را برای صلح ایجاد کنیم.

آقای غنی گفت که از سفر من به عربستان در کنفرانس اسلامی گرفته تا کنفرانس شانگهای تا انگلستان و خاصتاً به پاکستان، دیدید که همۀ این ها زمینه این را فراهم می‌کند تا ما بتوانیم ثبات را که از یک نظام قانونمند و نظام متکی به قانون اساسی و یک نظام مردمی میآید، تعیین کنیم.

اشرف غنی خطاب به اعضای کابینه گفت که کار شما انتخابات نیست، به حیث فرد، به هر کسی که رای می‌دهید، آزاد هستید، اما به حیث کارکنان عالی رتبه دولتی در انتخابات نه مداخله کرده می‌توانید و نه انتخابات باید شما را از راه ارائه خدمات دور کند؛ زیرا ما بدون خدمات به پیش رفته نمی‌توانیم.

رییس جمهور: صلح و انتخابات بدیل یکدیگر نیستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد