رییس-جمهور-غنی-اجماع-عمومی-در-مورد-صلح-وجود-دارد

رییس جمهور غنی در دیدار با سناتور برجسته‌ی حزب جمهوری خواه امریکا و هیات همراه اش گفت که اجماع عمومی در مورد صلح وجود دارد، اما آتش بس و پرداختن به پناه گاه‌های امن طالبان درخارج از افغانستان، پرسش‌های مردم ما است.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان، شام دیروز در دیدار با لیندسی گراهام، سناتور برجسته‌ی حزب جمهوری خواه امریکا و هیات همراه اش گفت که تروریزم هنوزهم به عنوان تهدید مشترک در برابر امنیت ملی دوکشور قرار دارد، و نیاز است تا به گونه‌ی مشترک در برابر آن مبارزه صورت گیرد.

رئیس جمهور غنی، هم‌چنین بیان داشت که اجماع عمومی در مورد صلح وجود دارد، اما آتش بس و پرداختن به پناه گاه‌های امن طالبان درخارج از افغانستان، پرسش‌های مردم ما است که به آن‌ها پاسخ داده شود.

غنی، ضمن قدردانی از همکاری‌های هجده ساله‌ی دولت و مردم امریکا، آقای گراهام را دوست و پشتیبان دولت و ملت افغانستان خواند.

وی با اشاره به عملیات‌های نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان گفت که ۹۰ درصد عملیات‌های نظامی از سوی نیروهای امنیتی افغانستان به پیش برده می‌شود.

آقای غنی تاکید کرد که بر بنیاد برنامه‌ی حکومت افغانستان تا پنج سال آینده سهم حکومت در تمویل بودجه‌ی نیروهای امنیتی افغان، بیشتر خواهد شد.

به همین ترتیب، لیندسی گراهام، با ستایش از نیروهای امنیتی افغانستان که بیشترین مسوولیت تامین امنیت و مبارزه با تروریزم را به عهده گرفته اند، گفت که امیدوار است تا پروسه‌ی صلح بدون قربانی دستاوردهای هجده ساله‌ی مردم افغانستان به ویژه حقوق زنان، نتیجه بدهد.

گراهام تاکید کرد، چگونگی پایان جنگ در افغانستان، برای دولت امریکا مهم است و هدف اصلی سفر وی به کابل، ارزیابی وضعیت افغانستان بوده تا روی چگونگی کاهش مسوولانه‌ی نیروهای امریکایی درافغانستان بحث کنند.

این درحالی است که جان بس، سفیر ایالات متحده امریکا در کابل که روز یکشنبه (۲۴، قوس) در برنامه ملی مبارزه با فساد اداری در ارگ صحبت می‌کرد، گفت که از کمک های خارجی درست استفاده نمی‌شود؛ بلکه به منافع شخصی "چند افغان انگشت‌شمار" به کار گرفته می‌شود.

رییس جمهور غنی: اجماع عمومی در مورد صلح وجود دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد