رییس-جمهور-غنی-از-مردم-افغانستان-معذرت-خواست

محمد اشرف غنی، رییس جمهور پیشین کشور در تازه‌ترین اظهارات‌اش از کارنامه مالی خود دفاع و همچنین از مردم افغانستان معذرت خواسته‌است.

به گزارش افغان نیوز؛ آقای غنی با ابراز تأسف‌، گفته است که فصل حاکمیت او مثل رئیسان جمهوری پیشین در ۴۰ سال گذشته پایان تراژیک داشت: «من از مردم افغانستان معذرت می‌خواهم که نتوانستم متفاوت‌تر عمل کنم.»

او در بیانیه‌ای که در صفحه توییتر خود منتشر کرده ادعاهایی را مبنی بر اینکه ده‌ها میلیون دالر را با خود برده، «بی‌اساس» خوانده‌است.

پیش از این برخی رسانه‌ها به نقل از منابعی گزارش داده بودند که اشرف غنی هنگام فرار از افغانستان ۱۶۰ میلیون دالر پول نقد را هم با خود برده است.

اما غنی می‌گوید: حاضر است در هر تحقیقی که در این باره از سوی یک نهاد مستقل بین‌المللی یا سازمان ملل متحد صورت گیرد، سهم بگیرد.

وی یک بار دیگر تاکید کرده‌است که دلیل فرارش از افغانستان، درخواست کارکنان امنیتی ارگ بوده و اگر از افغانستان خارج نمی‌شد، ممکن بود «جنگ کوچه به کوچه مثل جنگ داخلی در دهه ۱۹۹۰ در بگیرد.»

این درحالی است که حدود سه هفته پیش، رییس جمهور اشرف غنی همزمان با نزدیک شدن جنگجویان گروه طالبان به کابل، به طور ناگهانی از افغانستان فرار کرد.

رییس جمهور غنی از مردم افغانستان معذرت خواست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد