طالبان-کسی-حق-ندارد-علیه-ما-سلاح-بردارد

سخنگوی امارت اسلامی طالبان می‌گوید که ولایت پنجشیر از وجود مخالفان پاک سازی شده و پس از این به هیچ کس اجازه نمی‌دهیم علیه منافع ما سلاح بردارند.

به گزارش افغان نیوز: ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان، امروز دو شنبه (15 سنبه) در یک کنفرانس خبری در کابل گفت که ما تلاش داشتیم مسئله پنجشیر از راه گتفگو حل شود، اما آنها (جبهه مقاومت) نپذیرفتند.

وی علاوه کرد که پس از پیروزی طالبان، برخی افراد از کابل به پنجشیر پناه برده و بخشی از تجهیزات نظامی را نیز با خود برده بودند و داشتند پیروزی ما را به چالش بکشند.

به گفته مجاهد؛ اکنون تمام ولایت پنجشیر در تسلط طالبان درآمده و در آینده نزدیک مقام‌های تازه برای این لایت معرفی می‌شوند.

سخنگوی طالبان افزود که افغانستان از اشغال خارجی‌ها آزاد شده و زمان آن است تا دست به دست هم داده برای آبادی کشور تلاش نماییم و نباید علیه حکومت سلاح بگیریم.

مجاهد گفت که طالبان به هیچ فرد اجازه نمیدهند تا علیه منافع شان سلاح بگیرند و نظام را تهدید نماید. هر کسی اسحله بردارد، سرکوب خواهند شد.

اما ذبیح الله مجاهد به باشندگان ولایت پنجشیر اطمینان داد که هیچ‌گونه برخورد زشت با آنها صورت نمی‌گیرد و مثل سایر باشندگان افغانستان زندگی عادی داشته باشند. راه‌های مواصلاتی دوباره باز و ارایه خدمات می‌شود.

سخنگوی طالبان تصریح کرد که مردم ملکی در جریان درگیری‌ها تلفات نداشته و تنها از دوطرف درگیر جنگ کشته و زخمی برجای مانده است.

وی گفت که  دو تن از قومندانان محلی در ولایت پنجشیر به نام‌های جنرال جرئت و قومندان حیدر با هم درگیر شده بودند و فهیم دشتی سخنگوی جبهه مقاومت با یک تن دیگر از بزرگان برای میانجی‌گری رفته بودند، اما از طرف افراد مسلح یکی از دو طرف درگیر کشته شدند.

این درحالی است که نیروهای جبهه مقاومت سقوط کامل پنجشیر به دست طالبان را رد کرده و گفته اند که نیروهای مقاومت در پایگاه های شان که پیش از پیش آماده شده بودند، قرار دارند.

طالبان: کسی حق ندارد علیه ما سلاح بردارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد