رییس-جمهور-غنی-فاصله-میان-ارگ-و-مساجد-وجود-ندارد

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در مراسم تقدیر از قاریان برتر گفت که براساس تعهد من، اکنون فاصله میان ارگ و مساجد وجود ندارد، زیرا حضور علمای کرام، برعکس گذشته در ارگ چشم‌گیر می باشد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در مراسم تقدیر از قاریان برتر که در ارگ برگزار شده بود، خطاب به قاریان گفت که شما عزت دین هستید که با نوای قرآن کریم، دل‌های ما را روشن می‌سازید. وی علاوه‌نمود که براساس تعهد من، اکنون فاصله میان ارگ و مساجد وجود ندارد و حضور علمای کرام، برعکس گذشته در ارگ چشم‌گیر است.

آقای غنی تصریح کرد که فلسفۀ وجودی ما، اسلام است و همه موضوعات در قرآن‌کریم، سیرت نبوی، قانون اساسی و نظریات و فتاوی علمای دین شامل می‌باشد. بنابراین بُعد مشروعیت، حکومت‌داری، بدون احکام دین مبین اسلام، صورت گرفته نمی‌تواند.

رئیس‌جمهور اضافه‌کرد که در دین اسلام، فلسفه‌ی عدالت وجود دارد که دولت و ملت بر محور آن جمع شده‌اند و اسلام، نظام عادل براساس امانت‌داری و انصاف می‌باشد.

وی گفت که پیشنهادات علمای کشور را استماع نموده و کارهای بزرگ در آینده نزدیک در وزارت حج و اوقاف انجام خواهد شد. غنی افزود که یک میلیون نسخۀ قرآن کریم در سراسر کشور توزیع خواهد شد و نظر به پیشنهادات علمای کرام در مورد اعمار مسجدجامع در هر ولایت کشور، از طریق عواید داخلی دراین خصوص اقدام می‌گردد.

دراین مراسم، فیض‌محمد عثمانی وزیر ارشاد، حج و اوقاف اضافه‌کرد که برگزاری برنامه‌های مهم در ارگ، مانند تجلیل از نزول قرآن عظیم‌الشان و میلادالنبی، برنامه‌های تشویقی و دیدار با قاریان، حافظان و علمای دین و هم‌چنان استفاده از مشوره‌های علما، از جملۀ ابتکارات و کارنامه‌های رئیس‌جمهور است که به خط زرین نگاشته خواهد شد.

رییس جمهور غنی: فاصله میان ارگ و مساجد وجود ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد