مبارزه-علیه-فساد-اداری-از-طریق-بلندگوی-منبر

شماری از عالمان دین طی یک کنفرانس خبری اعلام کردند که اکثر ادارات در افغانستان فاسد هستند، بنابراین علما باید از طریق منبر به صورت صادقانه علیه فساد اداری مبارزه کنند.

به گزارش افغان نیوز: مولوی قیام الدین کشاف، رییس شورای علمای افغانستان، امروز شنبه( 6، اسد) طی یک کنفرانس خبری اظهار داشت که علما باید از طریق منبر علیه فساد اداری صدا بلند کنند و بر عدم مشروعیت آن فتوا دهند. زیرا در اکثر ادارات افغانستان رشوه گرفتن، رشوه دادن، اختلاس، خیانت و غصب بصورت آشکارا جریان دارد و با روند چنین وضعیت جامعه اصلاح شدنی نیست.

مولوی قاسم حلیمی، عضو شورای سراسری علمای افغانستان گفت: علما مسوولیت دارند تا از قانون حمایت و علیه فساد اداری مبارزه نمایند.

از سوی هم محمد فرید حمیدی، لوی سارنوال افغانستان گفت: فساد ریشه های ملت را از بین می برد، بنابراین علما باید مردم را برای مبارزه علیه فساد تشویق نمایند؛ زیرا نقش علما برای آگاهی دهی علیه فساد اداری مهم و موثر می باشد.

وی افزود، اسلام دین تبعیض و امتیاز نیست، بنابراین عدالت بدون امتیاز و تبعیض بالای هر فرد باید تطبیق شود. زیرا یکی از عوامل مهم افزایش فقر، بیکاری، خشونت، جنگ و فرار جوانان از کشور فساد می باشد.

واحدزاده بهسودی در این کنفرانس گفت؛ یکی از راه های جلوگیری از فساد این است که برای قاضی ۳ برابر معاش داده شود تا گرسنه باقی نماند و بتواند از فرامین دولتی حمایت نماید.

این درحالی است که محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور روز گذشته در دومین روز سفر اش به ولایت بادغیس گفته بود که علمای دینی مورد توجه خاص ما قرار دارند، زیرا آنان در ۴۰ سال گذشته در حاشیه قرار داشته اند، اما اکنون به متن آمدند.

مبارزه علیه فساد اداری از طریق بلندگوی منبر

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد