رییس-جمهور-قصر-نشین-نیستم-اما-از-منافع-مردم-دفاع-می‌کنم

رییس جمهور غنی با اشاره بر اینکه ما باید قوت ادغام طالبان را داشته باشیم، گفت که من قصر نشین نیستم اما منافع مشترک احترام متقابل می‌خواهد و ما از آن نمایندگی می‌کنیم.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور، شام دیروز در مراسم گرامی داشت از روز بین المللی جوانان که به ابتکار معاونیت اول ریاست جمهوری برگزار شده بود، گفت که در نظام های باثبات، تجربه های هر نسل، یک دیدگاه و موقعیت فکری و اعتماد به نفس را ایجاد می‌کند و متاسفانه پنج نسل ما با همدیگر ارتباط مستقیم نداشته اند و نسل نو باید نسل وصل باشد.

غنی تصریح که جوانان افغانستان یک بُعدی و محدود بوده نمی توانند، باید به ابعاد مختلف فکر کنند. باید پنجاه سال آینده خود را مدیریت نمایند، این را بدانند که به چه دانشی ضرورت دارند، چه فکری از دنیا، منطقه و جهان اسلام دارند و چگونه تحول را مدیریت نمایند.

رئیس جمهور با توجه به برگزاری موفقانۀ لویه جرگه مشورتی صلح، گفت که عقل جمعی افغانستان، از عقل فردی آن به مراتب قوی تر است. جمهوریت در مردم ریشه دارد و وحدت ملی دیدگاه مردم ماست. جوانان باید مدیریت را به گونه اساسی بیاموزند، زیرا مدیریت تنها به استعداد نیست، بلکه به تجربه و دسپلین نیز ضرورت دارد.

اشرف غنی گفت: اینکه صلح می خواهیم، از اراده و نیت نیک ماست، اما شکست نخورده ایم. زیرا تهداب تحکیم جمهوریت گذاشته شده است و این مراسم نمایندگی از استحکام جمهوریت می کند.

رئیس جمهور گفت: من یک روز هم بدون ارادۀ ملت در این قصر زندگی نمی کنم، من قصر نشین نیستم. ما صدقه نمی خواهیم، منافع مشترک احترام متقابل می خواهد و ما از آن نمایندگی میکنیم. بنابراین، ما باید با همدیگر پذیری، دست به دست بدهیم و در یک صف واحد از جمهوریت حمایت نماییم. اگر ضرورت شود، سرک نمی سازیم، اما قوای امنیتی و دفاعی ما گرسنه نمی ماند.

غنی گفت که شبکه های جوانان در هر ولسوالی باید فعال شود و گفتمان و بحث های ما در پوهنتون ها باید انجام شود، تا سوالات و طرح های جوانان جنبه عملی پیدا کند.

رئیس جمهور غنی تصریح کرد که گمشدۀ ما و شما صلح و ثبات است. مشکل عدم ثبات را جمهوریت حل می کند، ما از زعامت فردی و شخص محوری باید بیرون شویم و ثبات شهروند محور و مردم محور را ایجاد کنیم.

غنی گفت که ما قوت ادغام طالبان را باید داشته باشیم و این بدون طرح دولت سازی و استحکام آن، امکان پذیر نیست. معنای دولت سازی دیکتاتوری نیست، بلکه تحکیم مردم سالاری است.

رئیس جمهور غنی از جوانان خواست تا مناسبات شان را با اتحادیه های جوانان خارج کشور ایجاد کنند و آنان را به چشم رقیب نبینند و اگر می خواهید انقلاب چهارم صنعتی را مدیریت کنید، افغان های خارج کشور، سرمایه بزرگ برای تان است.

این درحالی است که در تازه‌ترین مورد، ارگ ریاست جمهوری گفته است که در گفتگوهای صلح، طرف اصلی طالبان حکومت افغانستان است و به گونه‌ای با کارگیری اصطلاح بین‌الافغانی برای این گفتگو‌ها مخالفت کرده‌است.

گروه طالبان نیز در واکنش به آن گفته‌ که «اداره کابل» را به عنوان حکومت افغانستان به رسمیت نمی‌شناسد اما به عنوان ساختار وارداتی غربی که برای تداوم اشغال کار می‌کند، در نظر دارد.

رییس جمهور: قصر نشین نیستم اما از منافع مردم دفاع می‌کنم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد