زاخیلوال-با-پدر-طالبان-دیدار-کرد

سفیر افغانستان در اسلام آباد با مولانا سميع الحق حامى طالبان و رهبر حزب مذهبى علماى اسلام پاکستان دیدار کرد که در این دیدار روی مسایل مختلف صحبت شده است.

به گزارش افغان خبر؛ عمر زاخیلوال سفیر افغانستان در اسلام آباد با مولانا سميع الحق حامى طالبان و رهبر حزب مذهبى علماى اسلام پاکستان، ديدار کرده است.

در شبکۀ اجتماعى فيسبوک سفير کشورمان در اسلام آباد، آمده که همراه با مولانا سميع الحق، در دارالعلوم حقانيه در منطقۀ اکوره ختک ايالت خيبر پشتونخواه ملاقات نموده است.

زاخيلوال افزوده؛ در این دیدار روی یک سلسله مسايل مهم، صحبت هاى تفصيلى انجام داده است.

از سوى ديگر، رسانه هاى پاکستانى نيز خبر داده اند که هردو طرف، در جريان نشست دو ساعته، در مورد صلح و روابط هر دو کشور صحبت کرده اند.

منابع افزوده اند که عمرزاخيلوال، از مولانا سميع الحق که به نام پدر طالبان نيز ياد مى شود، خواسته که نقش موثر در پروسۀ صلح افغانستان و روابط ميان هر دو کشور ايفا کند.

مولانا يوسف شاه سخنگوى حزب مذهبى جمعيت علماى اسلام پاکستان گفته است که نخست هر دو طرف دو به دو صحبت نموده و بعداً هيئت‌ دو طرف نيز در آن اشتراک ورزيده اند.

او افزود که مولانا سميع الحق، مى تواند نقش مهم در زمینه از بين بردن بى باورى ها و بهبود روابط ميان هر دو کشور بازى کند.

قابل ذکر است که اکثريت رهبران طالبان افغان، از شاگردان مولانا سميع الحق اند و در دارالعلوم حقانيۀ او تعليمات حاصل نمود اند؛ از همينرو به نام (پدر طالبان) ياد مى شود.

سال گذشته که از مرگ ملامحمد عمر رهبر پيشين طالبان خبر داده شد و ملا اختر منصور به حيث رهبر جديد اعلام شد، اختلافات ذات البينى نيز بين طالبان رونما گرديد، که بعداً مولانا سميع الحق در حل آن نقش مهم بازى کرد.

زاخیلوال با پدر طالبان دیدار کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد