گروه-های-طرف-صلح-قانون-اساسی-و-نزاکت-های-سیاسی-را-رعایت-نمایند

دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور در دیدار با اعضای شورای عالی صلح میگوید که گروه های که به صلح پیوسته اند باید قانون اساسی و نزاکت های سیاسی و فرهنگی را رعایت نمایند.

به گزارش افغان خبر: دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور با هیئت رهبری شورای عالی صلح در دفتر کارش در قصر سیپدار دیدارکرد.

در این نشست دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور گفت: محور اصلی مذاکرات صلح در کشور باید شورای عالی صلح باشد و بعد از این به صورت منظم با این شورای برای دنبال کردن مباحث مربوط به صلح دیدار می‌کند.

رئیس اجرائیه کشور در ادامه صحبت‌های خویش همچنان علاوه کرد: صلح هدف ماست و شورای عالی صلح باید از تمام جریانات مربوط به صلح آگاه باشد و ریاست اجرائیه از تلاش‌های این شوری برای دست یافتن به صلح حمایت می‌کند.

رئيس اجرائیه در صحبت‌های خویش تمام جریاناتی را که به صلح پیوسته‌اند به مراعات قانون اساسی، نزاکت‌های سیاسی و فرهنگی کشور توصیه نمود و از شورای عالی صلح خواست تا در این زمینه این جریان‌ها را به صورت مداوم به مراعات توافقات میان آنان و حکومت توصیه نماید.

مولوی قیام الدین کشاف رئیس شورای علمای افغانستان و عضو رهبری شورای عالی صلح خواهان حمایت و همکاری حکومت گردید.

آقای کشاف در صحبت‌های خویش علاوه کرد که شورای عالی صلح تنها به حمایت و پشتیبانی حکومت می‌تواند فعالیت کند.

خانم حبیبه سرابی معاون شورای عالی صلح در صحبت‌های خویش در باره استراتیژی شورای عالی صلح به رئیس اجرائیه کشور گزارش داد.

خانم سرابی اهداف عمده این استراتیژی بازنگری شده را مذاکره،‌ اجماع ملی،‌ منطقه‌ای و بین‌المللی در تحقق صلح و ترویج فرهنگ صلح خواند.

در این نشست همچنان آقای قاضی محمدامین وقاد، عبدالحکیم مجاهد و آقای قاسم‌یار اعضای شورای صلح نیز صحبت کردند.

گروه های طرف صلح قانون اساسی و نزاکت های سیاسی را رعایت نمایند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد