زمینه-صلح-در-سطح-جهانی-و-ملی-فراهم-شده-است

محمد عمر داوودزى، رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح در دیدار با نماینده ویژه سرمنشی سازمان ملل متحد گفت که فضای مساعدی در سطح ملی و بین المللی برای صلح افغانستان به وجود آمده اما این روند به همکاری بیشتر کشورهای منطقه نیازمند است.

به گزارش افغان نیوز: در خبرنامه دفتر مطبوعاتی شورای عالی صلح آمده است که تادامیچی یاماموتو، در این دیدار گفته که همکاری سازمان ملل متحد با افغانستان، به ویژه در زمینه صلح ادامه خواهد یافت. او تاکید کرده است که روند صلح یکی از اولویت های مهم برای افغانستان، سازمان ملل متحد و جامعه جهانی شمرده می شود.

وی افزوده که دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در کابل تلاش می کند تا در هماهنگی با شورای عالی صلح، در راستای تسهیل روند صلح افغانستان همکاری کند.

رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح نیز در این دیدار بر توسعه و گسترش همکاری های سازمان ملل متحد با افغانستان در عرصه های مختلف به ویژه روند صلح تأکید کرده است.

آقای داوود زی گفته است: “فضای مساعدی در سطح ملی و بین المللی برای صلح افغانستان به وجود آمده اما این روند به همکاری بیشتر کشورهای منطقه نیازمند است”.

عمر داوودزی  رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح گفته است که لویه جرگه مشورتی صلح به منظور رسیدن به اجماع ملی و تحکیم صلح پایدار در افغانستان برگزار خواهد شد.

رئیس دبیرخانه‌ شورای عالی صلح همچنان گفته است که در اساس از طالبان برای شرکت در این جرگه دعوت شده، زیرا “ما آن ها را افغان می دانیم و اگر آن ها افغان هستند انتظار می رود که در این نشست شرکت کنند، اما در عمل این بورد تصمیم گیرنده لویه جرگه است که می تواند تصمیم نهایی را بگیرد”.

این در حالی است که دور پنجم گفت‌وگوهای صلح میان زلمی خلیل‌زاد و نمایندگان طالبان، در دوحه پایتخت قطر جریان دارد و بر اساس برخی گزارشات، بعضی توافقات نیز در نشست قطر میان دو طرف صورت گرفته است.

زمینه صلح در سطح جهانی و ملی فراهم شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد