نظرات-طالبان-در-جرگه-مشورتی-شنیده-می-شود

رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح کشور تاکید داشت؛ در صورتی که کسی از گروه طالبان به صورت مرئی یا نامرئی در جرگه مشورتی صلح اشتراک کند، مورد استقبال بوده و نظرات شان شنیده خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز: محمد عمرداوودزی، رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح کشور امروز یک شنبه(4، حمل) طی یک نشست خبری در کابل گفت که در برگزاری لوی جرگه (نشست بزرگان) 24 کتگوری در نظر گرفته شده که 30 درصد اشتراک کننده باید زنان باشد.

آقای داوودزی علاوه کرد؛ لیست نهایی اشتراک کنندگان در لوی جرگه باید به تاریخ 20 حمل سال جاری ارسال شود و این لیست ها باید امضا والی و رییس شورای ولایتی آن ولایت را داشته باشند.

وی تاکید کرد؛ برخی از ولسوالی‌های که زیر حاکمیت طالبان قرار دارد، در صورتی که کسی از این گروه به صورت مرئی یا نامرئی در جرگه مشورتی صلح اشتراک کنند، مورد استقبال بوده و نظرات شان شنیده خواهد شد.

آقای داوودزی در عین حال تصریح کرد که ترجیح او به عنوان برگزار کننده جرگه مشورتی صلح این است که دور بعدی گفت‌وگوهای صلح در قطر، بعد از برگزاری این جرگه دایر شود.

رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح در باره سفر منطقه ای خود نیز سخن گفت و تاکید کرد که در جریان این سفر کشورهای منطقه نیز گفته اند که نباید در روند صلح امر خارج از چارچوب قانون اساسی انجام شود.

داوودزی تصریح کرد که تفاوت‌ دیدگاه میان کشورهای منطقه در مورد صلح افغانستان وجود دارد و بخشی از این تفاوت ها این است که با طالبان با چه شیوه‌ای مذاکره صورت گیرد و چه شروطی داشته باشد.

به گفته رییس دبیرخانه شورای عالی صلح، جرگه مشورتی چهار روز ادامه خواهد داشت که اعضای اشتراک کننده در ۵۰ گروه کاری روی ۲۵ سوال مشخص کار خواهند کرد

قابل ذکر است که قرار است لوی جرگه مشورتی صلح در آینده نزدیک در شهر کابل پایتخت افغانستان برگزار شود و هزاران نفر از تمام نقاط این کشور اشترک خواهند کرد.

هدف اساسی برگزاری این لوی جرگه، مشوره کردن با اقشار مختلف افغانستان در مورد چگونگی مذاکرات صلح با طالبان است.

نظرات طالبان در جرگه مشورتی شنیده می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد