زنان-افغان-باید-به-محل-درس-و-کار-شان-برگردند

ملاله یوسف‌زی، برنده جایزه صلح نوبل از وزیر دفاع امریکا خواست که برای بازگشت دختران و زنان افغان به کلاس‌های درس و محل کار، اقدام جدی کند.

به گزارش افغان نیوز؛ آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا، روز دوشنبه( ۱۵ قوس) با ملاله یوسف‌زی، فعال حقوق کودکان و برنده جایزه صلح نوبل، در واشنگتن دیدار کرد.

خانم یوسف‌زی از ایالات متحده خواست تا برای اطمینان از اینکه دختران و زنان افغان می‌توانند پس از تسلط طالبان به کلاس‌های درس و محل کار شان بازگردند، اقدام کند. 

یوسف‌زی پیش از آغاز نشست غیرعلنی آنها خاطرنشان کرد: « افغانستان در حال حاضر تنها کشوری است که دختران به تحصیلات متوسطه دسترسی ندارند.»

وی افزود: آنها از تحصیل منع شده‌اند و من با دختران و فعالان زن افغان کار کرده‌ام و یک پیام از سوی آنها وجود دارد: «باید به آنها حق کار داده شود و همچنان بتوانند به مدرسه بروند.»

آقای بلینکن در توییترش از خانم یوسف‌زی به عنوان چهره‌ای نام برده که فعالیت‌هایش زنان و دختران سراسر جهان را دلگرم کرده است تا با قدرت اهداف خود را پی‌گیری کنند.

وزیر خارجه ایالات متحده در ادامه توییت خود عنوان کرد: «ما درباره نقش آموزش دختران و این امر که چگونه سرمایه‌گذاری بر روی زنان و دختران، آینده‌ای روشن‌تر را رقم می‌زند، گفت‌وگو کردیم.»

ملاله یوسف‌زی، سال ۲۰۱۲ هنگامی که تنها پانزده سال داشت، به‌خاطر اعتراضاتش به طالبان در پاکستان هدف ترور قرار گرفت. 

او پس از درمان و بهبود شرایط جسمانی، کمپین‌هایی را با هدف دفاع از آموزش کودکان هدایت کرد و این تلاش‌ها جایزه صلح نوبل را برای او در سال ۲۰۱۴ به ارمغان آورد.

زنان افغان باید به محل درس و کار شان برگردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد