پول‌های-منجمد-شده-افغانستان؛-محور-مذاکرات-طالبان-و-امریکا

سخنگوی امارت اسلامی طالبان با تایید آغاز مذاکرات میان نمایندگان امریکا و طالبان گفته است که در این گفتگوها تلاش برای آزادسازی پول‌های منجمد شده افغانستان صورت می‌گیرد.

به گزارش افغان نیوز؛ ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی طالبان گفته است که مقام‌های طالبان در چارچوب توافقنامه دوحه هر ازگاهی با نمایندگان امریکا دیدار داشته اند که این دیدارها مفید واقع شده است.

مجاهد گفته‌است که با ادامه این دیدارها«تلاش صورت می‌گیرد که پول‌های منجمد شده مردم افغانستان آزاد شود تا مشکلات اقتصادی حل گردد».

آقای مجاهد افزوده است که این دیدارها می‌تواند باعث «بنیان‌گذاری و تعلقات روابط دیپلماتیک میان دوطرف شود که به منفعت هر دو جانب است».

قرار است این مذاکرات  هفته آینده در قطر آغاز شود. ند پرایس، سخنگوی زوارت خارجه امریکا روز گذشته گفت که دور تازه گفتگوها میان امریکا و طالبان تا یک هفته دیگر در دوحه آغاز و تا دو هفته ادامه می‌یابد.

او گفت که هیات امریکا را در این دور از مذاکرات با طالبان تام ویست، نماینده ویژه آن کشور برای افغانستان رهبری می‌کند.

مجاهد با بیان این که طالبان به تعهدات شان پای‌بند اند، گفته که و از جانب مقابل( هیات امریکا) نیز می‌خواهیم که هر از گاهی دوطرف با هم نشست داشته‌باشند.

این در حالی است که به تازگی وزارت امور خارجه امریکا در واکنش به هشدار سازمان ملل متحد مبنی بر فروپاشی نظام بانکی افغانستان، گفته است که ایالات متحد امریکا بدون دخالت مقام‌های طالبان به دنبال تزریق پول نقد به سیستم بانکی افغانستان است.

پول‌های منجمد شده افغانستان؛ محور مذاکرات طالبان و امریکا

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد