ساخت-پروژه-های-انکشافی-هند-در-افغانستان-نشان-دوستی-پایدار-دو-کشور-است

نارندرامودی، نخست وزیر هند میگوید که ساخت پروژه های انکشافی از سوی هند در افغانستان نشان دوستی پایدار دوکشور است و کسانی که عامل خشونت در منطقه هستند باید این دوستی را درک نمایند.

به گزارش افغان خبر: نارندرا مودی نخست وزیر هند امروز دوشنبه (اول سنبله) طی ویدیو کنفرانس به مناسبت افتتاح قصر استور در مقر وزارت خارجه افغانستان در کابل گفت که بیش از یک میلیارد مردم هند در کنار افغان ها ایستاده اند.

او علاوه کرد:"ساخت پروژه های انکشافی در افغانستان با حمایت مالی هند، نشان دهنده تعهد بیادین دوستی میان دو کشور است با ادامه همکاری ها این دوستی را حیات تازه خواهیم بخشید".

مودی تصریح نمود، افتتاح و ساخت پروژه های انکشافی در افغانستان برای کسانی که به جز خشونت پدیده‌ی را در افغانستان تحمل نمیتوانند، یک نشانه از دوستی میان دو کشور است و افغانسان با دوستی و همکاری میتواند به شکوفایی برسد.

قصر استور با هزینه نزدیک به 6 میلیون دالر از کمک های مالی هند در کابل بازسازی شده است که امروز رسما افتتاح شد.

همچنان نخست وزیر هند به پروژه های انکشافی و اقتصادی میان هند و افغانستان در گذشته اشاره کرد و گفت که هیچ چیز به اندازه دست آورد دوستی میان هند و افغانستان در عرصه های انکشافی او را خوشحال نمیسازد.

پیش از این هندوستان تعمیر جدید پارلمان افغانستان را با هزینه 200 میلیون دالر در کابل ساخت و بعد از آن بند دوستی افغان-هند (سلما) در هرات با حمایت آن کشور به بهره برداری سپرده شد.

همچنان تفاهم نامه ترانزیتی سه جانبه میان افغانستان هند و ایران از طریق بندر چابهار در اوایل سال جاری  امضا شد و امروز مودی این تفاهم نامه را فرصت مناسب برای رشد اقتصادی و تجارتی در افغانستان دانست.

قابل ذکر است که هند علاوه بر کمک های انکشافی، در عرصه های نظامی، آموزش و تحصیلات عالی نیز با افغانستان همکاری دارد.

ساخت پروژه های انکشافی هند در افغانستان نشان دوستی پایدار دو کشور است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد