هند-در-روابط-خود-با-افغانستان-هوشیار-باشد

حامد کرزی رئیس‌جمهور اسبق کشور گفته است که هند در کمک‌های نظامی‌اش به افغانستان محافظه‌کاری را کنار گذاشته و هوشیارانه عمل کند.

به گزارش افغان خبر: حامد کرزی رئیس‌جمهور پیشین کشور در سفرش به دهلی‌نو با ایندین اکسپرس گفته است که هندوستان باید باجرئت بیشتر به افغانستان کمک نظامی بفرستد.

او در این مصاحبه علاوه کرده است که نیروی انسانی را خود افغان‌ها در امر مبارزه با تروریزم تأمین می‌کند، اما نیاز به امکانات نظامی دارند.

آقای کرزی نگرانی‌های پاکستان از کمک هند به افغانستان را کم‌اهمیت دانسته و گفته است:"هند نباید نگران خشم احتمالی پاکستان در این خصوص باشد".

او علاوه کرده مه هند باید ملاحظات و منافع ملی خود را در نظر گرفته و در روابط خود با افغانستان هوشیارانه عمل کند.

قابل‌ذکر است که پیش‌ازاین هند چند چرخ‌بال نظامی را به افغانستان کمک کرده بود و در کنار آن شمار از افسران نظامی افغانستان نیز در هند مصروف آموزش هستند.

هند در کنار کمک‌های نظامی در بخش‌های انکشافی نیز با افغانستان همکاری می‌کند که نمونه بارز آن ساخت تعمیر پارلمان و ساخت بند سلما است.

پیش‌ازاین فرمانده عمومی نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان نیز در سفرش به دهلی‌نو از آن کشور خواسته بود تا در عرصه نظامی برای مبارزه با تروریزم افغانستان را کمک کند.

هند در روابط خود با افغانستان هوشیار باشد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد