سال-برای-افغانستان؛-سال-پیروزی-است

رئیس جمهورغنی بیان داشت که سال ۱۳۹۵سال انسجام، سال ۱۳۹۶ خورشیدی سال تحرک بنیادی و سال‌ ۱۳۹۷ شمسی سال پیروزی افغانستان خواهد بود.

به گزارش افغان خبر: رئیس جمهورغنی روز گذشته در برنامه در کنفرانس مشترک رهبری ارشد ارگان های امنیتی و دفاعی، قوماندانان اردوی ملی، پولیس ملی، امنیت ملی و قوماندانی حمایت قاطع بیان کرد که سال گذشته برای افغانستان سال بقا بود.

رئیس‌جمهور کشور با اشاره به‌پلان سه سالۀ جهت موفقیت‌های بیشتر اضافه کرد که سال ۱۳۹۵سال انسجام، سال ۱۳۹۶ سال تحرک بنیادی و سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ خورشیدی سالهای ایجاد شرایط پیروزی خواهد بود، که ادامه تلاش‌ها در این زمینه ما را هدف‌مندتر خواهد ساخت.

رئیس‌جمهورغنی در این برنامه همچنان بر اصلاح و موثریت سیستم تدارکات وزارت‌های دفاع ملی و امور داخله تأکید کرد.

وی گفت که چندین جلسۀ کمیسیون تدارکات ملی را شخصاً رهبری نمودم، تا پروسۀ تدارک نان و لباس برای نیروهای امنیتی ما تسریع گردد، اما شکایات در زمینه وجود دارد و این قابل قبول نمی‌باشد و باید تفتیش همه‌جانبه صورت گیرد.

رئیس‌جمهور علاوه کرد که در چهار سال آینده زیربنای فزیکی برای ۴۰ سال تکمیل می‌گردد، سیستم منظم شکل می‌گیرد، مصرف بودجه هدف‌مند می‌شود و خلاها به‌سرعت پُر می‌گردد. او گفت که با نسل تغیر سر و کار داریم و بالای نسل نو باید سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

رئیس‌جمهور گفت در سال ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ پلان‌های شوم دشمن بر اساس یک پلان پیش‌بینی واضح خنثی گردید. او دستور داد تا ولایت به ولایت و ولسوالی به‌ولسوالی پیشنهادات مشخص را در زمینه ارائه نمایند، تا نقاط تهدید مشخص گردد. 

او همچنان از مسئولین امنیتی خواست تا پیشنهادات واضح را در راستای استعمال موثر قوه ترتیب و ارائه کنند.

به گفته رئیس جمهور در حال حاضر افغانستان تعهد چهار ساله جامعه جهانی برای امنیت و انکشاف را با خود دارد و حکومت میتواند با طرح برنامه های منظم یک افغانستان با ثبات را ایجاد نماید.

 

سال 97 برای افغانستان؛ سال پیروزی است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد