سخن-مزاری-از-زبان-اتمر-هزاره-بودن-جرم-نیست

حنیف اتمر یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری سال پیش رو، تاکید داشت که این حرف مزاری" هزاره بودن جرم نیست" برای همه اقوام افغانستان صدق می کند.

به گزارش افغان نیوز: محمدحنیف اتمر، مشاور پیشین شورای امنیت ملی و یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، امروز پنج شنبه(16، حوت) در مراسم بیست و چهارمین سالگرد شهادت عبدالعلی مزاری، گفت که شهید مزاری متعلق به تمام مردم افغانستان می باشد و عملکرد آقای مزاری در قانون اساسی نیز نقش کلیدی داشته است.

مشاور پیشین شورای امنیت ملی در این مراسم گفت که مزاری وحدت ملی را به همه یاد داد و امروز خواست شهید مزاری بیشتر از همیشه احساس می گردد.

وی افزود؛ این حرف مزاری" هزاره بودن جرم نیست" برای همه اقوام افغانستان صدق می کند و مردم افغانستان با هم برادر و برابر اند.

آقای اتمر تصریح نمود که محرومیت مناطق مرکز افغانستان و عدالت اجتماعی نیز یکی از خواست های  مزاری بود که امروز تیم انتخاباتی "صلح و اعتدال" میخواهد با برنده شدن در انتخابات ریاست جمهوری این آرمان را تحقق بخشد.

حنیف اتمر گفت که تیم صلح و اعتدال از گفتگوهای صلح میان نماینده امریکا و طالبان حمایت می کند اما تاکید این تیم گفتگو به رهبری افغان ها است.

در همین حال، حامد کرزی، رییس جمهور پیشین کشور نیز در این مراسم تاکید داشت که مردم افغانستان از تلاش آمریکا برای آوردن صلح استقبال می کنند؛ ولی ما خواهان صلح پایدار هستیم که جنگ ۴۰ ساله در آن خاتمه پیدا کند.

سخن مزاری از زبان اتمر: هزاره بودن جرم نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد