سفر-مقام-های-افغان-به-پاکستان-بی-ثمر-است

محمد حنیف اتمر روز گذشته به هدف گفتگو روی مسایل امنیتی میان دو کشور وارد اسلام آباد شد، اما شماری از اعضای مجلس نمایندگان این سفر را تکرار اشتباه دولت مردان پیشین دانسته و بی ثمر میخوانند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالقیوم سجادی، عضو مجلس نمایندگان به خبرنگار افغان نیوز گفت: با توجه به تجربه گذشته، سفر حنیف اتمر مشاور امنیت ملی به اسلام آباد هیچ نتیجه مثبت به همراه نخواهد داشت و این سفر بیشتر حالت تشریفاتی دارد.

سجادی گفت:"مقامات افغان در گذشته بارها به پاکستان سفر کردند اما هیچ دست آورد نداشتند؛ زیرا اسلام آباد حاضر نیست با دولت افغانستان در زمینه مبارزه با تروریزم همکاری کند".

وی افزود: تا زمانی که پاکستان سیاست خود را در قبال افغانستان تغییر ندهد و در عمل با دولت کابل همکاری نکند، سفر مقامات به اسلام آباد بی فایده است.

این نماینده مردم تاکید کرد: مقامات افغان سفر هایشان را به پاکستان کنار بگذارند و بیشتر روی سیاست خارجی تلاش کنند تا از طریق جامعه جهانی فشار بیشتری بر آن کشور وارد کند.

آقای سجادی تاکید داشت: پاکستان نقش کلیدی در آوردن طالبان سر میز مذاکره با دولت افغانستان دارد اما این کشور هیچ وقت در گفتار خود صادق نبوده و نخواهد بود.

از سوی هم الله گل مجاهد، نماینده مردم کابل در مجلس نمایندگان به افغان نیوز گفت: سفر حنیف اتمر مشاور امنیت ملی به پاکستان هیچ فایده ی ندارد و دولت افغانستان در 17 سال گذشته همواره از اسلام‌آباد خواسته است که در امر مبارزه با تروریزم با کابل همکاری کند اما این کشور در عمل همکار نبوده است.

مجاهد گفت: دولت پاکستان نمیخواهد امنیت در افغانستان تامین گردد و از هر طریق ممکن تلاش میکند تا ناامنی را افزایش دهد. او افزود: ملت پاکستان با ملت افغانستان هیچ مشکلی ندارد اما دولت پاکستان همواره علیه کابل سیاست هایش را رقم زده است.

مجاهد در رابطه به سفر مشاور امنیت ملی به پاکستان گفت: مقامات بلند پایه حکومت افغانستان در اختیار خویش نیستند و تصمیم گیرنده اصلی درسیاست خارجی آمریکا است.

حنیف اتمر مشاور امنیت ملی روز گذشته به اسلام آباد رفت تا در مورد همکاری های امنیتی و مبارزه با تروریزم با مقام های دولت پاکستان گفتگو کند.

سفر مقام های افغان به پاکستان بی ثمر است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد