سهم-درصدی-زنان-در-پروسه-صلح،-جفا-در-حق-آنان-است

رهبر حزب موج تحول افغانستان می‌گوید که زمزمه‌های مبنی بر سهم ۲۰ درصدی زنان در پروسه صلح از طرف حکومت وجود دارد و چنین قید و شرط گذاشتن در برابر حضور فزیکی زنان، جفا در حق آنان است.

به گزارش افغان نیوز: فوزیه کوفی، رهبر حزب موج تحول افغانستان امروز( پنج‌شنبه، 29 حوت) در نشست خبری گفت که ما خواستار حضور دست‌کم 40 درصدی زنان افغانستان در پروسه صلح هستیم و در غیر آن، حقوق و ارزش‌های که زنان کشور برای آن‌ها 18 سال مبارزه کرده‌اند، زیر پا خواهد شد.

خانم کوفی افزود: زنان افغانستان باید در پروسه صلح حضور 40 درصدی داشته باشد و در مذاکرات با جانب طالبان تنها زنان است که می‌تواند از حقوق و ارزش‌هایشان پاسداری نمایند.

رهبر حزب موج تحول افغانستان تأکید کرد که در زمان حاکمیت طالبان بیشترین زیان به زنان کشور رسیده است و اکنون اگر آنان حضور فزیکی و معنادار در پروسه صلح داشته باشد، می‌توانند از ارزش‌ها و دست‌آوردهای 18 ساله‌ای‌شان در زمینه‌های مختلف دفاع کند.

به گفته خانم کوفی زنان حضور معنادار در پروسه صلح ندارند و صدای اکثریت مردم افغانستان در پروسه صلح تاکنون خاموش مانده است. او گفت که هیچ مشوره در مورد صلح با زنان کشور از سوی حکومت صورت نگرفته است و حکومت باید روند مشوره با زنان را بیشتر نماید.

خانم کوفی به بحران پسا انتخاباتی اشاره کرده و گفت که بی‌ثباتی سیاسی که در حال حاضر در کشور وجود دارد و اگر به‌زودی حل نگردد، گروه طالبان در مذاکرات صلح در شرایط بهتری قرار خواهد گرفت.

همچنان او در مورد رهایی زندانیان گروه طالبان، گفت: «برای پیشبرد پروسه صلح یک اندازه انعطاف که بتواند اعتماد طرفین را جلب کند، نیاز است و رهایی شماری از زندانیان طالب که دربند حکومت هستند، می‌تواند سرآغاز و نقطه اعتماد پروسه صلح باشد».

رهبر حزب موج تحول افغانستان در اخیر تأکید کرد که حکومت تاکنون هیچ‌گونه مشوره‌ای با احزاب و جریان‌های سیاسی در پیوند به رهایی زندانیان طالب نداشته است.

سهم 20 درصدی زنان در پروسه صلح، جفا در حق آنان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد