سومین-کاندیدای-ریاست-جمهوری-نیز-ثبت-نام-کرد

سومین نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ثبت نام کرد و کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید، اگر تا ۳۰ جدی نامزدان احتمالی برای ثبت نام مراجعه نکنند، این روند تمدید نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: روز پنج‌شنبه سید نورالله جلیلی همراه با معاونانش خلیل رومان و چراغ علی چراغ به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری ثبت نام کرد.
کمیسیون مستقل انتخابات از ۱۳ الی ۳۰ جدی برای ثبت نام کاندیدا‌های ریاست جمهوری زمان تعیین کرده‌است و میگوید  که اگر تا ده روز دیگر نامزدان احتمالی ریاست جمهوری برای ثبت نام مراجعه نکنند، انتخابات میان نامزدانِ برگزار خواهد شد که تا تاریخ تعیین شده ثبت نام می‌کنند.
میرزا محمد حق پرست معاون سخنگوی این کمیسیون گفت: "امید ما این است که در روز‌های آینده کسانی دیگری که بسته‌های معلوماتی را به دست آورده‌اند تشریف بیاورند و خود را ثبت کنند، اما بعد از ۳۰ جدی مطابق تقویم نمی‌توانیم به یک کسی حق ثبت نام را بدهیم."
بر اساس تقویم انتخابات ریاست جمهوری ۲۹ ماه سرطان، ثبت نام نامزدان تا ۳۰ جدی ادامه خواهد داشت.
تا حال که هفت روز این روند سپری شده عبدالطیف پدرام، عبدالحکیم تورسن و نورالله جلیلی برای رقابت بر سر کرسی ریاست جمهوری در کمیسیون مستقل انتخابات ثبت نام کرده‌اند.
این در حالیست که تا حال ۷۳ تن بشمول محمد اشرف غنی، عبدالله عبدالله، محمد حنیف اتمر، احمد ولی مسعود، رحمت الله نبیل و انوارالحق احدی بسته‌های معلوماتی ثبت نام را به دست آورده‌اند.
پیش از این منابع نزدیک به محمد حنیف اتمر گفته بود که در هفته اول ثبت نام نامزدان قرار است آقای اتمر همراه با معاونانش محمد یونس قانونی و محمد محقق برای ثبت نام به کمیسیون انتخابات برود.
هم‌چنان محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان نیز قبلاً گفته است که در انتخابات پیش رو کاندیدا است و سخنگویان وی پیش از این گفته اند که سرور دانش معاون دوم آقای غنی خواهد بود.
از سوی دیگر ائتلاف ملی بزرگ افغانستان می‌گوید، در صورتی‌که روند ثبت نام نامزدان تمدید نشود، کاندیدهای مورد حمایت این ائتلاف هفته آینده برای ثبت نام به کمیسیون مراجعه خواهند کرد.
محمد حنیف اتمر، رحمت الله نبیل و شیدا محمد ابدالی از کاندیدا‌های احتمالی مورد حمایت این ائتلاف بشمار می‌روند.

 

سومین کاندیدای ریاست جمهوری نیز ثبت نام کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد