شماری-از-صندوق-های-رای-حوزه-انتخاباتی-کابل-ناپدید-هستند-انتخابات-پارلمانی-کابل-باطل-اعلام-شود

شماری از نمایندگان احزاب و ناظران روند بازشماری آرای انتخابات پارلمانی در کابل میگویند که در جریان بازشماری آرای کابل، آشکار گردید که بعضی از صندوق های محلات رای دهی ناپدید هستند و باید نتیجه انتخابات پارلمانی کابل باطل اعلام گردد.

به گزارش افغان نیوز: شماری از نمایندگان احزاب سیاسی و ناظران بازشماری آرای انتخابات پارلمانی کابل امروز شنبه (15جدی) چشم دید شان را در مورد انتخابات پارلمانی بیان کردند.

این نمایندگان احزاب و ناظران روند بازشماری آرا می گویند که احزاب سیاسی حدود صد ناظر در روند بازشماری در کمیسیون گماشته بودند.

این ناظران می گویند که بازشماری اراء شفاف بود اما در جریان بازشماری شماری از افراد متقلب خواهان خرید و فروش رای پاک مردم بودند که ناظرین احزاب جلو این عمل افراد متقلب را گرفتند.

آنان بیان کردند که افراد متقلب را ناظرین احزاب در جریان معامله شناسایی و به مدیریت ۰۶۲ تسلیم دادند.

همچنان این نمایندگان احزاب گفتند که کارمندان در روند بازشماری آرا به گونه یی انتخاب شده بودند که به نفع بعضی افراد تقلب کنند و یا زمینه تقلب را فراهم نمایند.

ناظران بیان کردند که در جریان روند بازشماری آرا معلوم گردید که یک تعداد از صندوق های رای از بعضی مراکز انتخاباتی ناپدید شده اند و ناظرین تا هنوز از سرنوشت این صندوق ها آگاهی پیدا نکرده اند.

تعداد از صندوق های که برای بازشماری آورده شده بود، قبلا باز شده بودند و لیست نتایج آنها نیز برداشته شده بودند که زمینه تقلب را فراهم شود.

کارمندان انتخاباتی که دستگیر شده اند و به مدیریت ۰۶۲ سپرده شده بودند با فشار افراد در درون حکومت رها شدند و قانون بالای انها تطبیق نگردیده است.

همچنان صندوق های تقلبی با یک نوع قلم تیک مارک شده بودند که از سوی کمیسیون انتخابات ابطال نشده است.

در حوزه کابل ۳۲۰۹ برگه نتیجه انتخاباتی دارد که از آن جمله ۲۵۱۴ برگه ان شامل سیستم شده و متباقی ۶۹۵ برگه مفقود است و کمیسیون انتخابات میگوید ۷۶ برگه پیدا شده است.

به اساس نظارت ناظرین احزاب سیاسی انتخابات کابل مشکلات جدی دارد و غیر قابل اصلاح است و احزاب از تصمیم کمیسیون سمع شکایات مبنی بر ابطال ارای حوزه کابل حمایت میکند.

ناظرین احزاب سیاسی از کمیسیون انتخابات میخواهند که نتیجه انتخابات کابل را باطل و زمینه انتخابات دوباره را دایر کند.

سیف الرحمن ایوبی نماینده حزب اسلامی در این کنفرانس خبری گفت که شاهد مفقود شدن ده ها کتاب و اوراق انتخاباتی بودیم، و همچنان هشت پایه دستگاه بایومتریک از کمیسیون مفقود شده است.

او گفت که به تعداد ۹۴ تن از متقلبین در باز شماری آرا وجود داشتند که عملا در روند بازشماری ارا تقلب و تخلف می کردند. که بیشتر از این متقلبین ازسوی کمیشنران کمیسیون موظف شده بودند.

شماری از صندوق های رای حوزه انتخاباتی کابل ناپدید هستند/ انتخابات پارلمانی کابل باطل اعلام شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد