سکوت-کشورهای-اسلامی-در-برابر-جنایت-اسرائیل-شرم-آور-است

رهبر نهضت اسلامی افغانستان کشورهای مدعی رهبری جامعه اسلامی را معامله گر خواند و گفت : سکوت کشورهای اسلامی، مخصوصا عربستان، در مقابل جنایات اسرائیل شرم آور است.

مولوی مختار مفلح رهبر نهضت اسلامی افغانستان در گفتگوی ویژه با خبرگزاری افغان نیوز گفت: عربستان و دیگر کشورهای عربی که ادعای رهبری جامعه اسلامی را دارند چرا در مقابل جنایات اسرائیل و قتل مسلمانان در فلسطین سکوت اختیار کرده اند.

مولوی مفلح می‌گوید: عربستان به فکر مظلومیت و جامعه اسلامی نیست بلکه به فکر حفظ قدرت و منافع خود در جهان است که  حتی اگر عظمت مسلمانان نیز در خطر قرار داشته باشد.

رهبر نهضت اسلامی بیان داشت: انتقال سفارت امریکا به بیت المقدس شرم آور است و جامعه اسلامی باید واکنش نشان دهد و در برابر این اقدام امریکا سکوت اختیار نکند.

آقای مفلح تاکید کرد: بیت المقدس تنها مربوط به شهروندان فلسطین نیست، بلکه متعلق به تمام جهان اسلام است و اعتراض ده‌ها هزار فلسطینی علیه اسرائیل و اقدام انتقال سفارت امریکا به بیت المقدس نشان داد که مسلمانان از یک وجب خاک خود نمی گذرند.

رهبر نهضت اسلامی با انتقاد از حاکمان کشورهای اسلامی گفت: بحران جهان اسلام از دست حاکمان بی‌کفایت کشورهای اسلامی است که از ملت‌ها خود بریده اند و می‌خواهند از طریق دوستی با اسرائیل و امریکا برقدرت خود باقی بماند.

آقای مفلح بیان داشت: که مسلمانان همواره در مقابل حاکمان بی‌کفایت خود صبر و تحمل کرده اند و این تحمل به آخر رسیده است و همه جنایت های امروزی علیه مسلمانان از بی کفایی رهبران است.

 او افزود: رهبران کشورهای اسلامی تسلیم خواسته‌ی فردی شده اند که از کوچه و بازار به قدرت امریکا رسیده است.

به گفته مولوی مفلح کشورهای اسلامی همواره در مقابل عمل انجام شده قرار می‌گیرند که این هیچ فایده ای برای نجات فلسطین ندارد و باید اقدام عملی و جدی علیه اسرائیل اشغالگر صورت گیرد.

رهبر نهضت اسلامی افزود: عرب‌ها به داشتن غیرت  مشهور هستند اما این غیرت از عرب‌های عربستان که ادعای رهبری جامعه اسلامی را دارند سلب شده است.

 او می افزود: تنها با جهاد علیه اسرائیل میتوان جواب اشغال گری را داد و در غیر آن امریکا و اسرائیل دست به هر اقدام که خواسته باشد در کشورهای اسلامی می‌زنند.

به گفته مفلح با سازش نمی‌توان مانع اشغالگری اسرائیل در فلسطین شد و اگر سازش می‌توانست کارساز باشد محمود عباس بارها اقدام به این کار کرد اما اسرائیل دست از اشغالگری برنداشت.

 

سکوت کشورهای اسلامی در برابر جنایت اسرائیل شرم آور است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد