غنی-فلسطینیان-برای-رسیدن-به-حقوق-اساسی-شان-می-میرند

رییس جمهور غنی در نشست فوق‌العادۀ سران سازمان همکاری کشورهای اسلامی گفت؛ فلسطینیان برای رسیدن به حقوق ساسی سیاسی و بشری شان میمیرند و این بی‌عدالتی بر مردم فلسطین تحمیل می‌گردد.

به گزارش افغان نیوز: این نشست که در شهر استانبول ترکیه با حضور سران کشورهای عضو سازمان همکاری کشورهای اسلامی گفت برگزار گردیده‌بود، رئیس جمهورغنی بیان داشت که به منظور رسیدگی به مسأله فلسطین و جستجوی راه‌ حل پایدار بین اسرائیل و اعراب، باید کوشش‌های دوام‌دار  صورت گیرد.

وی غلاوه نمود که ما در یک برهۀ تراژید دور هم آمده‌ایم، زیرا غیرنظامیان فلسطینی به‌خاطر داشتن حقوق اساسی سیاسی و بشری می‌میرند. آقای غنی افزود: بی‌عدالتی که بر مردم فلسطین تحمیل می‌گردد تکرار خشونت و تبعیضی است که علیه یهودیان در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم در اروپای شرقی و غربی صورت میگرفت.

غنی تصریح‌نمود که تداوم خشونت در فلسطین منجر به ایجاد بی‌پروایی شده و بی باوری صورت گرفته نسبت به آینده و جهتی که جهان به سوی آن در حرکت است، بر شرایط حاضر سایه افکنده است.

رییس جمهور غنی گفت، خلای که بین ارزش‌های حقوق بشری، حقوق سیاسی، عدالت و انصاف خصوصا در جهان اسلام ایجاد شده؛ باعث افزایش بی‌اعتمادی به توانایی نهادهای بین‌المللی برای تحقق صلح و ثبات گردیده است.

محمداشرف غنی تصریح‌ داشت که باید از نمونههای موفق همکاری منطقهیی از طریق توافق روی تقویت ظرفیت سازمان همکاریهای اسلامی استفاده شود. وی این سازمان  را بستری برای بحث روی چالش‌های جمعی و میکانیزم صلح‌سازی میان کشورهای عضو عنوان کرد.

وی خاطرنشان‌ساخت که باید برای تشریح اسلام به عنوان یک تمدن و فرهنگ عظیم برای نسل‌های جوان مسلمان، تصویر کلی ارائه شود.

رئیس‌جمهور افزود که ما در یک برهۀ تاریخی زندگی میکنیم که مملو از خطر و فرصت است و رهبری درست در چنین شرایطی می‌تواند باعث ایجاد تغییرات مثبت گردد.

غنی: فلسطینیان برای رسیدن به حقوق اساسی شان می میرند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد