شرکت-الغرافه-قطر-در-فراه-از-طالبان-حمایت-می‌کند

برخی از اعضای شورای ولایتی فراه مدعی اند که کشور قطر با اعمار شرکت الغرافه زیر نام "موسیسه خیریه" در این ولایت، فعالیت های مشکوک و خود سرانه انجام داده و از گروه طالبان حمایت مالی می کند.

 به گزارش افغان نیوز: عبدالصمد صالحی عضو شورای ولایتی فراه، روز پنچ شنبه( ۲۷، جدی) به خبرنگار افغان نیوز گفت؛ حدود ۲۰ روز است که شماری از مسوولان این شرکت از قطر پرواز مستقیم به فراه داشته و حکومت مرکزی خبری از آمدن و فعالیت انان ندارد.

آقای صالحی افزود که آنها بعضی وقت با کمک های اندک برای مردم و اعمار مساجد، جلوی شک و تردیدهای مردم را می گیرند اما این کمک ها بنیادی و دایمی نمی باشد.

وی همچنان خاطر نشان ساخت که امسال حدود ۴۰ تا ۵۰ نفر از عرب ها که در میان آن پاکستانی ها نیز هستند برای شکار پرنده ها و به بهانه کمک به مردم به ولایت فراه  آمده اند و هیچ مشوره ای با مسوولان انجام نمی دهند.

این عضو شورای ولایتی فراه تاکید می کند که عرب های وابسته به شرکت الغرافه حدود ۴ تا ۵ سال است که به صورت رسمی به کابل و از کابل به فراه می آیند.

او علاوه کرد که این شرکت در منظقه ناامن و تحت پوشش طالبان اعمار شده و بدون کمک مالی به گروه طالبان، کار دیگری نخواهد نمود.

صالحی اظهار داشت؛ شرکت الغرافه در یکی از قریه های ولسوالی جوند به نام خسپاس فعالیت می کنند که به جز مرکز، تمامی اطراف این ولسوالی در تصرف طالبان قرار دارد.

اما شماری دیگری از اعضای شورای ولایتی این شرکت را یک موسسه خیره برای مردم فقیر و نیازمند و نیز موسس بعضی از مساجد، مکاتب و مراکز صحی در فراه می دانند.

داد الله قانع عضو دیگیر شورای ولایتی با رد این گفته ها می گوید که شرکت الغرافه به طالبان کمک نمی کنند بلکه این موسسه خیره با اعمار مساجد، کلنیک ها و نیز پروژه های عام المنفعه مانند ترمینال میدان هوایی و خط روی میدان هوایی فراه خدمت بزرگی برای مردم انجام می دهد.

آقای قانع افزود که این عرب ها هر باری که می آیند مورد همرایی و استقبال نیروهای امنیتی قرار می گیرند تا امنیت آنان به درستی تامین شود.

این نماینده مردم در شورای ولایتی تاکید می کند که آنها پرندگان را که شکار می کنند از آنها نسل گیری نموده و ده ها برابرش را سالانه به فضا راها می کنند.

وی علاوه نمود که آنها(عرب ها) سرخودانه نه بلکه با حضور و مشوره های مقام ولایت و اعضای شورای ولایتی فراه این پرندگان را شکار می کنند.

آقای قانع تاکید می کند که این شرکت از زمان های مجاهدین و طالبان تاکنون در فراه  فعالیت کرده و برنامه های مشخصی برای کمک و حمایت مردمی روی دست دارد.

 "گزارش از حبیبه حبیبی"

شرکت الغرافه قطر در فراه از طالبان حمایت می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد