شش-روز-درگیری-در-قندوز-بی-نتیجه-بود-حکومت-بیشتر-تلاش-کند

شماری از نمایندگان مردم در پارلمان از ادامه جنگ در قندوز ابراز نگرانی کرده، میگویند که بعد از شش روز هنوز جنگ خانه به خانه در این شهر جریان دارد و مردم فرصت رساندن زخمیان شان را به شفاخانه ها ندارند.

به گزارش افغان خبر: فاطمه عزیز یکی از نمایندگان مردم قندوز در مجلس نمایندگان میگوید که وضعیت امنیتی در شهر قندوز بعد از درگیری های شش روزه هیچ تغیری نکرده است.

او افزود که دولت در مورد سرکوب مخالفان مسلح و ختم جنگ در قندوز بی توجه ابوده واین امر سبب ادامه جنگ در این ولایت شده است.

خانم عزیز گفت: "حکومت؛ مردم قندوز را برای دومین بار به کام نهنگ دادند، صدای مردم قندوز را هیچ کسی نمی شنود، تمامی خانه ها در شهر قندوز از طالب پر است و مردم راه فرار هم ندارند".

اومیگوید که مردم حتی فرصت رساندن زخمی هایشان را به شفاخانه ها ندارند و اگر به این وضعیت رسیدگی نشود؛ فاجعه انسانی بیشتر خواهد شد.

این نماینده مردم قندوز می گوید که هم اکنون حدود ۵ تا ۶ هزار خانواده در نتیجه جنگ شش روزه از قندوز به ولایت دیگر ماننده تخار، بلخ و کابل آواره شده اند که در حالت بدی به سر می برند.

از سوی هم به بیجا شدگان این ولایت تا اکنون از سوی دولت و نهاد های کمک رسان توجهی صورت نگرفته است.

عبدالله قرلق، منشی مجلس سنا نیز در این مورد بیان کرد که سیاست بازی های رهبران حکومت؛ امنیت قندوز را به خطر مواجه کرده باید در این مورد توجه شود.

آقای قرلق بیان میکند که بازی سیاسی در قندوز جریان دارد و از دید مردم پنهان است و کسانی که واقعا علیه مخالفان مسلح مبارزه میکنند از سوی حکومت اجازه جنگ به آنها داده نمیشود.

پنج روز پیش طالبان مسلح از چند جهت بر شهر قندوز حمله کردند و بخشی از این شهر را به تصرف خود درآوردند، اما نیروهای امنیتی در برابر آنها ایستادگی کرده و دوباره شماری از مناطق را تصرف کردند.

 تا اکنون جنگ های خانه به خانه در این شهر جریان دارد و ازاین وضعیت بسیاری ها ابراز نگرانی میکنند.

شش روز درگیری در قندوز بی نتیجه بود/ حکومت بیشتر تلاش کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد