شفافیت-در-وزارتخانه‌ها-وجود-ندارد

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور حکومت‌داری خوب می‌گوید شفافیت در زوارت خانه وجود ندارد و تا زمانی که اصلاحات در این ادارات انجام نشود و صلاحیت‌های وزارتخانه‌ها مشخص نگردد افغانستان پیشرفت نخواهد کرد.

ه گزارش افغان خبر: آقای مسعود در اجلاس “نقش اصلاحات در بهبود عرضه خدمات” امروز (سه‌شنبه ۱۹ اسد) گفت؛ عرضه خدمات ملکی در کشور رشد کافی نکرده است و هنوز افراد صاحب نفوذی هستند که مانع راه‌یابی افراد شایسته به ادارات دولتی می‌شوند.

به گفته این مقام دولتی، وزارتخانه‌ها هنوز مسئولیت و صلاحیت‌هایشان درست درک نکرده‌اند.

او گفت؛ پس از ۱۵ سال از ایجاد حکومت جدید در افغانستان یک تعریف مشخص از صلاحیت ادارات محلی و مرکزی وجود ندارد و همواره ادارات مرکزی در امور ادارات محلی دخالت می‌کنند.

آقای مسعود بیان داشت؛ تا زمانی که صلاحیت‌های ادارات محلی و مرکزی مشخص نشود، اصلاحات صورت گرفته نمی‌تواند و فساد اداری همچنان ادامه خواهد داشت.

آقای مسعود خاطرنشان ساخت؛ تا زمانی شفافیت در ادارات دولتی ایجاد نشود و افراد شایسته به‌کارگماشته نشوند اصلاحات و حکومت‌داری خوب‌صورت گرفته نمی‌تواند.

مسعود تأکید کرد؛ نبود یک سیستم مدرن حکومت‌داری در افغانستان سبب فساد ادارات می‌شود و مردم خواهان سیستم مدرن در ادارات هستند.

به گفته مسعود؛ در سال‌های گذشته صدها میلیون دلار به افغانستان واردشده است که این پول تنها در چند شهر بزرگ به مصرف رسیده و این کار حکومت در مورد شهرهای کوچک و روستاها ناعادلانه بوده است. او افزود؛ حتی در نواحی کابل نیز خدمات صحی و خدمات شهری وجود ندارد.

او علاوه کرد تا زمانی که خدمات در ادارات پاین رتبه دولتی پیاده نشود تأمین امنیت در کشور ناممکن است و تمام ولسوالی ها دست رسی به خدمات ندارند.

یکی از تعهدات حکومت افغانستان برای جذب کمک‌های جامعه جهانی مبارزه علیه فساد اداری است و تا زمان برگزاری اجلاس بروکسل فرصت دارد، اما ظاهراً مردم یکی از چالش‌های بزرگ حکومت را فساد اداری می‌دانند.

حبیب الرحمن یکی از باشندگان شهر کابل می‌گوید که در ادارات دولتی از مامور تا اشخاص بلند رتبه به دنبال رشوه می‌گردند و تلاش دارند که گروه کاری نمایند.

او علاوه می‌کند که باروی کار آمدن حکومت وحدت ملی هرچند خوش‌بینی‌های زیاد وجود داشت اما نسبت به شعارهای انتخاباتی‌شان هر دو رهبر نخواستند درست عمل کنند و هنوز فساد  در ادارات وجود دارد.

شفافیت در وزارتخانه‌ها وجود ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد