شماری-از-مقام-های-دولتی؛-جنگجویان-داعش-را-در-شمال-کشور-مستقر-میکنند

معاون اول رئیس جمهور گفته که شماری از مقام های دولتی در تبانی با سازمان های استخباراتی خارجی، در تلاش استقرار گروه داعش در شمال کشور هستند.

به گزارش افغان خبر: جنرال دوستم بیان کرده که شماری از سازمان های استخباراتی در تلاش استقرار 7500 تن داعشی در ولایات شمالی کشور هستند.

پژواک با نشر این خبر نوشته است که جنرال دوستم در گفت‌وگو با مقامات امنیتی ولایت‌های فاریاب و جوزجان در شمال افغانستان گفت که جنگجویان وابسته به گروه تروریستی داعش در افغانستان را بیشتر اتباع «چچنی»، «ازبکستانی»، «تاجیکستانی»، «عراقی»، «سوری»و «لیبیایی» تشکیل می‌دهند.

وی علاوه کرد که استخبارات خارجی با همکاری شماری از مقام های داخلی تلاش دارند تا افراد طرفدار گروه تروریستی داعش را در شمال افغانستان جابجا نمایند.

معاون اول ریاست جمهوری تصریح کرد که این امر یک پروژه است و باید نیروهای امنیتی مانع کامیابی این پروژه تروریستی گردند.

او در مورد انگیزه ایجاد این گروه در شمال کشور چیزی نمیداند، اما تاکید دارد که حامیان داعش تلاش دارند تا این افراد را پیش از رسیدن فصل بهار سال آینده مستقر سازند.

قابل ذکراست که در حال حاضر گروه داعش تنها در ولایت ننگرهار فعالیت دارند و در دیگر مناطق کشور هنوز نشانه‌ی از فعالیت این گروه دیده نمیشود.

هرچند در سال جاری ولایات شمال کشور مانند کندز، فاریاب، جوزجان، بغلان و بدخشان نا امن شده اند، اما کسانی که در این ولایات علیه نیروهای امنیتی میجنگند جزء گروه طالبان هستند.

شماری از مقام های دولتی؛ جنگجویان داعش را در شمال کشور مستقر میکنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد