طالبان-خبر-مذاکرات-صلح-پنهانی-در-قطر-را-تکذیب،-اما-دولت-افغانستان-تایید-کرد

طالبان مذاکرات پنهانی صلح در قطر را با دولت افغانستان تکذیب کردند، اما یک مقام دولتی گفته که در این مذاکرات طالبان خواست هایشان را برای صلح مطرح کردند.

به گزارش افغان خبر: روز گذشته روزنامه گاردین نوشته بود که طالبان و دولت افغانستان بعد از مرگ ملا اختر منصور رهبر پیشین این گروه؛ دو ماه قبل اولین مذاکرات صلح را در قطر آغاز کردند.

اما طالبان به تازگی این مذاکرات را رد کرده و گفتند که هیچ گونه مذاکره‌ی را این گروه با دولت افغانستان در شهر دوحه انجام نداده اند.

 یکی از مقام های دولتی اما در گفتگو با رادیو آزادی با تایید این مذاکرات بیان کرده که خواست های مطرح شده از سوی طالبان در قطر مشابه به خواست های حزب اسلامی است.

حزب اسلامی حکمتیار در توافقنامه سیاسی از حکومت خواسته است تا (نیروهای خارجی به صورت کامل از افغانستان خارج شوند، نام اعضای این حزب از لیست سیاه جهانی حذف شود، تحریم های علیه این حزب برداشته شود و بعد امضای توافقنامه صلح حزب اسلامی به عنوان یک حزب سیاسی در کشور فعالیت میکند).

این چند ماده توافقنامه سیاسی از خواست های مهم حزب اسلامی بود.

همچنان یک منبع طالبان از دفتر این گروه در قطر گفته که طالبان در این مذاکرات تقاضا کرد که این گروه به عنوان یک جنبش سیاسی به رسمیت شناخته شود، رهبران این گروه از فهرست سیاه سازمان ملل متحد خارج شود و زندانیان آنها آزاد گردند.

بر اساس گزارش روزنامه گاردین ملا عبدالمنان آخند برادر ملاعمر نیز در  مذاکرات پنهانی اکتبر و سپتامبر طالبان و دولت افغانستان در قطر حضور داشته است.

گزارش ها نیز میرساند که از سوی دولت افغانستان محمد حنیف اتمر مشاور شورای امنیت ملی و معصوم استانکزی رئیس عمومی امنیت ملی افغانستان با طالبان دیدار و گفتگو کرده اند.

 

طالبان خبر مذاکرات صلح پنهانی در قطر را تکذیب، اما دولت افغانستان تایید کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد