شکار-زیر-نام-دین؛-شستشوی-مغزی-کودکان-در-پاکستان

معاون اول ریاست جمهوری هشدار می‌دهد که طالبان هنوز هم نوجوانان و اطفال خانواده های بی‌بضاعت افغان را برای شستشوی مغزی به پاکستان می‌فرستند.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، امروز شنبه(۴، دلو) به سلسله نشست‌های "شش و نیم صبح" در صفحه رسمی فسبوک‌اش از خانواده‌ها خواسته که زیر نام تعلیمات دینی، نوجوانان شان را به کسی و یا حلقه ای بیرون از ساحه زیست و زندگی خود  تسلیم نکنند. 
وی می‌افزاید که طالبان زیر نام تعلیم دین؛ نوجوانان و اطفال را از خانواده های بی بضاعت تسلیم می‌گیرند و در عوض آنها را شستشوی مغزی کرده و به انتحار  تشویق می‌کنند. 
صالح مدعی است که این تعلیمات بیشتر در پاکستان و در بعضی موارد در ساحات زیر کنترل طالبان صورت می‌گیرد. زیرا آنچه برای طالب هرگز اهمیت نداشته و ندارد، انسان و در کل اصل زندگی است. برای طالب ارزان ترین پدیده زندگی انسانهاست و با ارزشترین پدیده کسب رضایت حامی اصل شان در منطقه است.  

آقای صالح خطاب به خانواده‌ها می‌گوید: یگانه کشوری که بصورت سراسیمه خواستار امتیاز گیری بیشتر از غرب برای طالبان می‌باشد، پاکستان است. این موضوع را حتما در اعلامیه های اخیر وزارت خارجه پاکستان دیده و خوانده اید. 
به گفته وی؛ در حالیکه اکثر مردم ما و حتا کشور های دنیا امتیازات داده شده در  توافق دوحه را به طالبان  غیر ضروری و امتیاز پندیده، می پندارند؛ اما فقط یک کشور دچار اضطراب گردیده است. 
معاون اول ریاست جمهوری از ریاست امنیت ملی کابل خواسته است؛ فهرست جوانانی را که در دام تبلیغات طالب افتاده و بعدا  از آنها برای انتحار و کشتار محض استفاده شده است، نشر نمایند. 
آقای صالح تصریح نموده که دولت افغانستان متعهد به پیشبرد روند صلح و دستیابی به یک راه حل با عزت  است. در عین حال ما هرلحظه متوجه مسوولیت های خود  در امر حراست از دستاورد ها و حاکمیت جمهوریت هستیم. 

جک سولیوان، مشاور امنیت ملی امریکا به حمدالله محب همتای افغانش گفته که ایالات متحده موافقتنامه با طالبان را بازنگری می‌کند.

این درحالی است که شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان از جو بایدن خواسته است که روند صلح افغانستان و خروج نیروهایی آمریکایی از این کشور را پی‌گیری کند.

شکار زیر نام دین؛ شستشوی مغزی کودکان در پاکستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد