صالح-به-مجلس-شما-مردم-را-قناعت-می‌دهید-تا-نان-نخورند

معاون نخست ریاست‌جمهوری در واکنش به رد طرح برنامه‌ی «دسترخوان ملی» از سوی مجلس نمایندگان، گفت: شما خانواده‌ای را که در گرسنه‌گی به سر می‌برند، می‌خواهید قناعت دهید که نان نخورند و از صرفه‌جویی خود خانه آباد کنند.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون نخست رییس جمهور در یک یادداشت فیس‌بوکی خطاب به مجلس نماینده‌گان گفته است که رد برنامه «دسترخوان ملی» از سوی این نهاد به معنای آن نیست که بانک جهانی برای اختصاص پول این برنامه به پروژه‌ها و طرح‌های زیربنایی ترغیب و یا وادار شود.

آقای صالح در دفاع از این برنامه گفته است که بودجه «دسترخوان ملی» جزء لاینفک تلاش برای کاهش گرسنه‌گی است، نه فقر.

صالح افزوده است: «اگر این مسأله را در سطح یک خانواده به تمثیل بگیریم، این است که شما خانواده‌ای را که در گرسنه‌گی به سر می‌برند، می‌خواهید قناعت دهید که نان نخورند و از صرفه‌جویی خود خانه آباد کنند. گرسنه نان خواب می‌بیند نه خانه.»

معاون اول رییس جمهور خطاب به نماینده‌گان مجلس گفته است که شما به جای تعدیل طرح این برنامه، دسترخوان فقیران را با «خشم و شتاب» دور انداخته‌اید.

صالح ابراز امیدواری کرده است که اعضای مجلس به خاطر خود و جایگاه خود در جامعه درباره تصمیم روز سه‌شنبه خود دوباره فکر کنند.

وی خطاب به نمایندگان مجلس تأکید کرده است که گرفتن نان فقیر «نه هنر است و نه شجاعت.»

این درحالی است که اعضای مجلس نمایندگان روز گذشته (سه‌شنبه، ۳۱ سرطان) در یک نشست فوق‌العاده، طرح برنامه‌ی «دسترخوان ملی» حکومت با هزینه‌ی مجموعی ۲۸۰ میلیون دالر را رد کردند.

در همین حال، صدیقی صدیقی، سخن‌گوی ریاست‌جمهوری نیز روز گذشته در یک نشست خبری گفته بود که «دسترخوان ملی» یک برنامه‌ی مهم و یک گام فوق‌العاده بزرگ برای مبارزه با تأثیرات منفی اقتصادی بالای جامعه است و هدف آن مبارزه با فقر و گرسنگی است.

آقای صدیقی همچنان گفته بود که کمک‌رسانی به مردم در شرایط اضطراری از مکلفیت‌های حکومت است و مجلس نمایندگان باید در راستای تطبیق برنامه‌ی «دسترخوان ملی» با حکومت همکاری کند.

صالح به مجلس: شما مردم را قناعت می‌دهید تا نان نخورند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد