صالح-تظاهرات-در-برابر-دولت-پاسخگو-منطق-ندارد

معاون اول ریاست جمهوری در پیوند به اعتراضات خیابانی مردم می‌گوید که اعتصاب و تظاهرات زمانی منطق پیدا می‌کند که دولت گوش شنوا نداشته باشد.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، امروز پنج‌شنبه(۳۰، دلو) به سلسله نشست‌های "شش و نیم صبح" نوشته است که دولت از مجراهای مختلف و همیشه به مشکلات سکتور خصوصی رسیدگی کرده است.

به گفته وی؛ جلسات شش و نیم یکی از این مجراها  است که هیچ‌گاهی تماس هیچ بخشی از سکتور خصوصی را بدون پاسخ نمانده است.

بنابراین؛ اعتصاب و تظاهرات زمانی منطق پیدا می‌کند که دولت گوش شنوا نداشته باشد، در صورتی که دولت می‌شنود و کار منظم و مراوده مشترک را ترجیح می‌دهد؛ پس اعتصاب و تظاهرات نمی‌تواند منطق درست داشته باشد. 

صالح گفت که در عقب این نوع تظاهرات و اعتصاب‌ها باید مسایل دیگری را جستجو کرد؛ به عبارت دیگر سبوتاژ، برخورد با پدیده سبوتاژ در قانون تهدید علیه امنیت داخلی و خارجی افغانستان واضح گردیده است.

معاون اول ریاست جمهوری به مردم اطمینان می‌دهد که هر نوع مشکلی را در مراوده و کار با دولت با ما در میان بگذارند، حل می‌گردد.

آقای صالح همچنان هشدار داد که اگر کسانی قبل از اینکه مسایل را با دولت مطرح نمایند، تلاش کنند تا بخشی از اقتصاد را فلج بسازند، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

این درحالی است که خان جان الکوزی، معاون برد اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، روز دوشنبه( 27، دلو ) در یک کنفرانس خبری گفت که وقوع آتش سوزی در هرات، در نتیجه فساد و بی‌توجی حکومت باعث شد که سکتور خصوصی بیش از صد میلیون دالر متضرر شود و حکومت باید آن را بپردازد.

از سوی هم، شرکت‌های ترانسپورتی به دلیل تکس و مالیه‌های گوناگون، مشکلات در ترازوها و اخاذی در شاهراه‌ها فعالیت‌های خود را در سراسر کشور متوقف کرده‌اند.

صالح: تظاهرات در برابر دولت پاسخگو منطق ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد