صالح-خطاب-به-عبدالله-در-مورد-انتخابات،-قضاوت-خیابانی-نکنید

معاون اول دسته‌ی انتخاباتی "دولت‌ساز" در واکنش به اظهارات اخیر عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی گفته است که به تیم‌های رقیب اجازه نمی‌دهد تا به جای کمیسیون‌های انتخاباتی، داوری و قضاوت خیابانی کنند.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول دسته‌ی انتخاباتی "دولت‌ساز" ناوقت شام دیروز (دوشنبه، ۸ میزان) طی یک کنفرانس خبری در کابل گفت؛ تنها نهادی که حق داوری برد و باخت را دارد، کمیسیون‌های انتخاباتی است.

آقای صالح گفت که آرای دسته‌ی انتخاباتی دولت‌ساز بلندتر از آرای سایر دسته‌های انتخاباتی می‌باشد؛ اما نه به خود و نه به تیم‌های رقیب اجازه می‌دهد که داور انتخابات شوند و به جای کمیسیون‌های انتخاباتی، «در باره‌ی انتخابات، داوری و قضاوت خیابانی» کنند.

معاون اول دسته‌ی انتخاباتی دولت‌ساز در بخشی از سخنانش با اشاره به میزان اشتراک رأی‌دهندگان در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت که مشارکت در انتخابات مشروعیت‌آفرین بوده است. تیم دولت ساز تا کنون از روند انتخابات در حدود ۱۰۰ شکایت در کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی به ثبت رسانده است.

صالح در حالی از عبدالله عبدالله انتقاد کرد، که او خود نیز پیشتر در مصاحبه‌ای با صدای امریکا گفته بود که تیم دولت‌‌ساز ۶۰ تا ۷۰ درصد رأی آورده است.

آقای صالح در کنفرانس مطبوعاتی دیشبش در باره‌ی اظهار نظرش در آن مصاحبه گفت که آن مصاحبه صرفا «گمانه کمپاینی‌» بر اساس معلومات پراکنده درون تیمی بوده است.

این در حالی است که پیش از این، عبدالله عبدالله رهبر دسته‌ی انتخاباتی ثبات و همگرایی در یک کنفرانس خبری دیگر در کابل اعلام کرده بود که این دسته برنده‌ی انتخابات است و نیاز نیست این انتخابات به دور دوم کشانده شود.

عبدالله گفته بود بود که این دسته‌ی انتخاباتی حکومت پنج سال آینده‌ی افغانستان را تشکیل خواهد داد. او افزوده بود: ما با رأی بلند آمدیم؛ زیرا در یکی‌دو روز گذشته مشغول بررسی نتایج از ولایات کشور بودیم و به این نتیجه رسیدیم که رأی بلند داریم.

 به گفته‌ی رهبر دسته‌ی انتخاباتی ثبات و همگرایی، رأی این تیم با رسیدگی به تقلبات احتمالی در روند رأی‌گیری و ابطال این آرا، بلندتر خواهد شد. اما نتایج این انتخابات از سوی کمیسیون مستقل انتخابات اعلام می‌شود.

انتخابات ریاست‌جمهوری کشور سه روز پیش (شنبه، ششم میزان) در کشور برگزار شد. بر اساس آخرین آمار کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، در سه هزار و ۷۳۶ مرکزی که آمارش به دست‌ این کمیسیون قرار گرفته است، دو میلیون و ۱۹۶ هزار و ۴۳۶ نفر در انتخابات اشتراک کرده بوده‌اند.

صالح خطاب به عبدالله: در مورد انتخابات، قضاوت خیابانی نکنید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد