صالح-منتقدین‌اش-را-تهدید-به-مجازات-قانونی-کرد

معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید: حلقات مخرب و سبوتاژ گر که بدون مدرک و اسناد ذهن مردم را مغشوش می‌سازند، اگر اقدامی علیه شان صورت گیرد، به اساس متن قانون خواهد بود.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، امروز سه‌شنبه(۲، جدی) به سلسله نشست‌های "شش و نیم صبح" در صفحه رسمی فسبوک‌اش نوشته است که رضایت از جلسات شش ونیم صبح /میثاق امنیتی کابل به شصت و سه درصد کاهش یافته است. یعنی شانزده درصد مخالفت نموده، دو درصد دشنام و نوزده درصد دیگر پیشنهادات و تحلیل داده اند.

وی در عین حال می‌گوید: روند سبوتاژ میثاق امنیتی و جلسات شش و نیم که میکانیزم تطبیق آن‌را جهت میدهد، از سوی حلقات خاص انجام می یابد. طالب، داعش و گروه های تباهکار با اتکا به افزار سخت و خشن علیه این برنامه قرار دارند. 
همچنان شماری هم با استقاده از ابزار نرم بر ضد جلسه شش و نیم و میثاق امنیتی آستین برزده اند. برای فعلا برای حلقات مخرب و سبوتاژ گر که بدون مدرک و اسناد ذهن مردم را مغشوش می سازند تنها وضاحت قانون را می نویسم تا بدانند که اگر اقدامی صورت گیرد به اساس همین قانون خواهد بود. لطفا به متن قانون توجه نمایید. 

ماده 243 کود جزای افغانستان
شخصی که در زمان جنگ با نشر اخبار، اعلامیه‌ها، اظهارات دروغ یا مغرضانه عمداً به صورت شفاهی یا تحریری یا به هر وسیله دیگری به منظور حمایت از دشمن تبلیغ یا توطیه نماید به نحوی که به قدرت دفاع کشور یا عملیات نظامی نیروهای نظامی ضرر رساند یا سبب هرج و مرج یا تضعیف روحیه مردم گردد، به حبس طویل تا ده سال، محکوم می گردد.

فقره یک ماده ۲۵۱ کود جزای افغانستان 
شخصی که اطلاعات، بیانات یا شایعات غیر واقعی و مغرضانه را در مورد اوضاع داخلی کشور به منظور تضعیف اعتبار مالی یا امنیت ملی کشور نشر نماید، به حبس متوسط محکوم می گردد
آقای صالح همچنان می‌افزاید: احصاییه منسووبینی که تقدیر نامه بدست آورده اند، احصاییه دزدی هایی که حل گردیده،  اختطاف های حل شده و نا حل، احصاییه تحقیقات ناتکمیل و تحقیقات بی سرنخ را فردا یا پس فردا با مردم شریک خواهیم ساخت.

صالح منتقدین‌اش را تهدید به مجازات قانونی کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد