صالح-نیت-شوم-طالبان-علیه-امریکا-را-ثابت-می‌کنم

معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که در پیوند به پلان ترور یکی از ترجمان‌های سفارت امریکا ثبوت ارایه می‌کنیم‌ تا واشنگتن‌ در مرور توافق خویش با طالبان دقیق عمل نمایند.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، امروز چهارشنبه(۸، دلو) در صفحه فسبوک‌اش نوشته است که طالب با کسب اعتماد به نفس کاذب بر اثر توافق  دوحه؛ قتل و اختطاف مردم عام را به یک رواج خودی تیدل کرده است. 
به گفته وی؛ تمام تلاش‌ها برای جلوگیری از چنین اعمال خشن و ضد انسانی از راه مذاکره تا اکنون بی نتیجه بوده است.
صالح در مورد پرونده تروریستان بازداشت شده در ناحیه چهارم شهر کابل می‌گوید که آنها می‌خواستند یکی از ترجمان‌های سفارت امریکا را به اسم نجیب هنگام رفتن به طرف میدان هوایی کابل ترور نمایند. 

آقای صالح می‌گوید: نجیب از ولایت غزنی است و اسم او را بخاطری عنوان کردیم که دیگر در افغانستان نیست. اگر اقدام به موقع و دقیق پولیس حوزه چهارم  نمی بود، اعضای این خانواده نیز در خاک و خون می بودند. 
وی مدعی است که تروریستان دستگیر شده در ولایت غزنی تعلیمات آدم کشی دیده بودند. بنابراین، تمام ثبوت در اختیار سفارت امریکا در کابل قرار داده خواهد شد تا در مرور توافق خویش با طالب دقیق عمل نمایند. 
معاون اول می‌افزاید: طالب تعهد سپرده بود که حد اقل بالای پرسونل سفارت امریکا و ملل متحد حمله نمی‌کند؛ اما در ناحیه هفتم، یکی از منسووبین اسبق و فرد بسیار عادی که قبلا در  سازمان ملل متحد کار می‌کرد، از جانب طالبان ترور گردید که متاسفانه تا حال در دستگیری قاتل پیشرفت نداریم. 
وی می‌گوید که جنگ طالب تنها علیه دولت نه بلکه علیه هر آن‌کس و هر آنچیز که طالب نیست، است. این روش خصلت گروه های بی جذبه و بی روایت است که دنیا را سیاه وسفید می بیند. این روش زوال مطلق سیاسی طالب را نشان میدهد. اینکه طالب هنوز وسیله اساسی اش خشونت وکشتار است هویداست. آنچه مبهم است مانیفست و خواست سیاسی طالب است. 

به باور صالح: اگر چیزی درچانته طالبان وجود میداشت، تاکنون برملا می‌شد؛ اما کشار و ویرانی برای تحکیم و و استقرار منافع پاکستان پایدار نیست. هر روز روزنامه های معتبر پاکستان در دفاع از طالب سرمقاله می نویسند و سوال بسیار ساده این است که چرا ؟

معاون اول می‌گوید: تشکیلات طالب استوار به شبکه اندیوال هاست. هر عضو شبکه اندیوال ها اجازه دایر کردن محکمه صحرایی و کشتن را دارد. طالب پس از بیست و پنج سال بودن در صحنه تغییر نکرده است و با هرچه ارزش ملی و انسانی تلقی می‌گردد، ضدیت و خصومت دارد. 

این درحالی است که سخنگوی هیات مذاکره کنندۀ دولت می‌گوید که هیات مذاکراتی طالبان در جریان نُه روز گذشته حاضر به گفت‌وگو با هیات دولت نشده‌است.
از سوی هم، مشاور ارشد شورای عالی مصالحۀ ملی می‌گوید که تلاش‌ها برای تشکیل «مقاومت دوم» جریان دارد و در صورت شکست گفت‌وگوها، این مقاومت روی کار می‌آید.

صالح: نیت شوم طالبان علیه امریکا را ثابت می‌کنم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد