طالبان-ما-بدون-جایزه-با-امریکا-جنگیدیم

معاون هیأت مذاکره کننده طالبان می‌گوید که ما بدون جایزه با امریکا جنگیدیم و انتظار نداشته باشید سلاح به زمین بگذاریم تا مردم کشته نشوند.

به گزارش افغان نیوز: شیر محمد عباس استانکزی، معاون هیأت مذاکره کننده طالبان، روز جمعه (۱۰، دلو) در یک نشست خبری که به صورت آنلاین از مسکو برگزار شد؛ گفت: این را نباید کسی توقع داشته باشد که ما با حضور نیروهای خارجی، سلاح به زمین بگذاریم تا مردم کشته نشوند.

وزارت دفاع آمریکا روز گذشته اعلام کرد که طالبان به وعده هایش در توافق صلح با آمریکا که بخشی از آن کاهش خشونت و قطع روابط با شبکه القاعده بود، عمل نکرده اند.

استانکزی در این مورد می‌گوید: براساس توافقنامه میان آمریکا و طالبان، نباید از مناطق تحت کنترل این گروه بر خلاف آمریکا و متحدین آن استفاده شود که اکنون استفاده نمی‌شود.

به گفته او؛ طالبان با داعش جنگیده و هزاران نفر از افراد این گروه در این راه قربانی شده اند. همچنین نشر گزارش‌های درباره ارتباط طالبان با القاعده نیز کار حکومت کابل است تا اذهان را مغشوش کند.

استانکزی مدعی است که القاعده اصلا در افغانستان وجود ندارد و تمامی نیروهای گروه طالبان افغان هستند و هیج شهروند خارجی در صفوف آنان نیست.

آقای استانکزی افزود که بررسی موافقتنامه توسط حکومت جوبایدن، به معنی خروج از توافقنامه صلح نیست؛ بلکه یک موضوع داخلی آمریکا است. به همین دلیل، زلمی خلیل‌زاد، دوباره به عنوان نماینده ویژه آمریکا در روند صلح افغانستان انتخاب شده است.

او افزود که این توافقنامه یک فرصتی برای آمریکا جهت خروج از افغانستان است.

 استانکزی درباره خبرهای که قبلا گفته شده بود، بعضی کشورها برای کشتن سربازان آمریکا در افغانستان به طالبان جایزه داده اند، گفت که "هیج کس به ما جایزه نداده تا با آمریکا بجنگیم، ما با آمریکا بدون جایزه جنگیدیم."

این در حالی‌ است که شب گذشته، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در تماس با آقای غنی گفت که آمریکا در حال بررسی توافق صلح حکومت ترامپ و طالبان است.

طالبان: ما بدون جایزه با امریکا جنگیدیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد