صلح-با-گلبدین-حکمتیار؛-در-تامین-امنیت-کشور-تاثیر-گذار-نبود

نمایندگان مجلس سنا میگوید که تفاهم و صلح با حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار تاثیر روی امنیت افغانستان ندارد و هر روز روند امنیتی به وخامت کشیده میشود.

به گزارش افغان خبر: رحمت الله اچکزی نماینده مردم در مجلس سنا میگوید که صلح با گروه‌های تروریستی به نفع افغانستان نیست.

وی میگوید که سران حکومت وحدت ملی در نزاع درون سازمانی به سر میبرند و منافع علیای کشور را از یاد برده اند.

به گفته این نماینده سنا اگر با دیگر گروه های تروریستی صلح شود این صلح با گروههای تروریستی بحران امنیتی را به افغانستان خواهد آرود.

این نماینده‌گان از سیاست ضعیف خارجی افغانستان شاکی اند و میگویند اگر وزارت خارجه‌ی کشور، سیاست قوی را در برابر کشورهای خارجی بازی نکند دیگران به افغانستان تصمیم میگیرند.

محمد علم ایزدیار نماینده مردم در مجلس سنا میگوید نشست سه میان کشورهای چین، روسیه و پاکستان خلاف موازین حقوق بین المللی میباشد.

آقای ایزدیار میگوید که افغانستان کشور هم پیمان در مقابل نابود کردن تروریست در منقطه و جهان است و باید منحیث یک عضو فعال رسما دعوت گردد.

نماینده‌گان مجلس سنا میگوید که جنگ در افغانستان جنگ منطقوی و جهانی است و نباید افغانستان به سوریه دوم مبدل گردد.

آنها از کشورهای کمک کننده خواست تا افغانستان را طبق معاهده امضا شده همکاری کند و نگذارند افغانستان به مکان تروریستان مبدل گردد.

از سوی دیگر مجلس سنا خواستار فرا خواندن کمیسیون انتخاباتی و کمیسیون سمع شکایات به مجلس سنا شدند و میگوید که این کمیسیون باید روند کاری که انجام داده گزارش دهند.

در همین حال نماینده‌گان مردم در مجلس نمانیده‌گان دیروز گفتند که وزارت خارجه کشور هنوز منشور خطوط اساسی سیاست خارجی افغانستان به مجلس نمایندگان نفرستاده است.

اما وزارت خارجه کشور میگوید که آنها خیلی وقت پیش این خطوط اساسی سیاست خارجی افغانستان به مجلس نمایندگان فرستاده است و تا هنوز از سوی این مجلس پاس نشده است.

صلح با گلبدین حکمتیار؛ در تامین امنیت کشور تاثیر گذار نبود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد