صلح-نباید-تکرار-معاهدۀ-گندمک-باشد

رهبر حزب کنگره ملی افغانستان هشدار داد که برای آوردن صلح آماده هستیم، اما این مسئله نباید مانند معاهده گندمگ از سوی حکومت مخفیانه انجام شود.

به گزارش افغان نیوز: عبدالطیف پدرام، نماینده مردم در پارلمان و رهبر حزب کنگره ملی افغانستان، روز شنبه(2، سرطان) اظهار داشت که برای آوردن صلح آمادۀ هرنوع قربانی هستیم، اما پروسۀ صلح باید در یک چهارچوب تحقق پیدا کند و منافع تمام اقوام افغانستان در نظر گرفته شود، در غیر آن اگر تکرار معاهدۀ گندمک باشد؛ قابل قبول نخواهد بود. چنانچه قرار است مناطق امن از سوی حکومت برای طالبان واگذار گردد.

وی افزود؛ مردم هیچ نوع توطئه را از سوی حکومت قبول ندارند و هر کاری که صورت می گیرد باید در چارچوب یک حکومت فدرالی انجام شود.

آقای پدرام هشدار داد که اگر صلح و توزیع تذکره بصورت مخفیانه از سوی حکومت بند نشود، مردم علیه این روند ایستادگی خواهند کرد.

این درحالی است که مولوی عبدالخبیر اوچقون، معاون شورای عالی صلح گفت که براساس نشانه‌ها و علایم، ما در آستانه یک تحول بسیار بزرگ قرار داریم و به احتمال قوی در آینده‌های بسیار نزدیک مذاکرات سه جانبه به اشتراک طالبان، افغانستان و نماینده‌های ایالات متحدۀ امریکا شروع خواهد شد.

صلح نباید تکرار معاهدۀ گندمک باشد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد