ضرورت-استحکام-روابط-سیاسی-افغانستان-و-ایران

داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجراییه حکومت وحدت ملی در دیدار با شماری از خبرنگاران ایرانی گفت که روابط افغانستان و ایران باید مستحکم‌تر شود.

به گزارش افغان خبر؛ داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجراییه حکومت وحدت ملی امروز (سه شنبه 21 جدی) در دیدار با شماری از روزنامه‌نگاران ایرانی تاکید کرد که وضعیت موجود افغانستان، و فرصت‌های اقتصادی میان دو کشور باید ایجاد شود.

عبدالله گفته است: ایران و افغانستان در طول تاریخ روابط دوستانه و نیک داشته‌، به این اساس تقویت همکاری‌های دوجانبه باید صورت گیرد.

رئیس اجراییه تاکید نمود  رسانه‌های دو کشور می‌توانند‌، برای تحکیم و تداوم روابط نیک نقش سازنده را ایفا نمایند.

او افزوده است؛ حکومت وحدت ملی علی‌رغم مشکلات و چالش‌ها دستاوردهای قابل ملاحظه‌ی دارد اما برای تقویت فرصت‌های اقتصادی در منطقه‌ و استفاده از فرصت‌های بزرگ اقتصادی در داخل کشور، نیازمند همکاری‌ کشورهای همسایه به ‌ویژه ایران است تا فرصت‌های دوجانبه و چندجانبه در منطقه باعث تحرک و رشد اقتصاد شود.

از سوی دیگر روزنامه‌نگاران ایرانی گفته اند که آنان می‌خواهند برای تقویت روابط و گسترش همکاری‌ها میان دو کشور از طریق اطلاع‌رسانی و همکاری‌های رسانه‌ای با رسانه‌های افغانستان تلاش نمایند.

به گفته‌ی آنان مشترکات فرهنگی و تاریخی میان افغانستان و ایران یک بستر مناسب برای تحکیم و گسترش روابط دوجانبه فراهم کرده‌ است.

ضرورت استحکام روابط سیاسی افغانستان و ایران

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد