طالبان-از-راه-پاکستان-با-هند-داد-و-ستد-می‌کنند

سرپرست وزارت خارجه طالبان می‌گوید: اسلام آباد پذیرفت که افغانستان اجازه دارد از راه پاکستان با هند داد و ستد تجارتی برقرار کند.

به گزارش افغان نیوز؛ امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان، شام دیروز جمعه(21، عقرب) پس از دیدار با عمران خان صدراعظم پاکستان، با نمایندگان پناهجویان و تاجران افغان در سفارت افغانستان، روی اهمیت روابط منطقه‌یی گفتگو کرد.

وی گفت: «همانطوری که افغانستان زمینهٔ ترانزیت اموال تاجران پاکستانی را به کشور‌های آسیای میانه فراهم می‌کند، افغانستان هم می‌خواهد پاکستان برای داد و ستد با هند زمینه را فراهم کند.»

آقای متقی افزود: «آنها وعده کرده اند که اموال افغانستان از راه پاکستان به دیگر کشور‌ها می‌تواند انتقال یابد. یعنی با استفاده از بندر گوادر، اموال ما به هند انتقال می‌یابد.»

سرپرست وزارت خارجه طالبان تصریح کرد که در باره کمک پنجاه هزار تُن گندم وعده داده شدهٔ هند هم گفت‌وگو کردیم تا پاکستان از بندر واگه به انتقال آن اجازه دهد و جناب صدراعظم عمران خان همه را پذیرفت.

وزارت خارجه پاکستان هم در اعلامیه‌ای تأیید کرد که عمران خان در دیدار با آقای متقی به انتقال گندم کمکی هند به افغانستان از راه این کشور اجازه داده است.

این درحالی است که پس از حاکمیت طالبان در افغانستان، مناسبات افغانستان و هند با در نظر داشت شک و تردید در روابط طالبان با اسلام آباد، به سردی گرایده است.

طالبان از راه پاکستان با هند داد و ستد می‌کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد