مسوولان-رسانه‌ها-از-نام-خبرنگاران-سوءاستفاده-کرده‌اند

مسوولان اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان با ابراز نگرانی می‌گویند که برخی از مسوولان رسانه‌ها اسناد سیاه را به فروش رسانده و از نام خبرنگاران سوء استفاده کرده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ مسرور لطفی، مسوول مطبوعاتی اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان، امروز سه‌شنبه( 18، عقرب ) طی یک نشست خبری در کابل گفت: اسناد و شواهد این اتحادیه نشان می‌دهد که برخی رسانه‌ها در بدل پول اسناد برای دوستان و خویشاوندان شان درست کرده و از آدرس خبرنگاران واقعی سوء استفاده کرده اند.
آقای لطفی با هشدار این که دیگر کسی نباید از آدرس رسانه‌ها سوء استفاده کند به نهاد‌های بین المللی پیشنهاد کرد تا روی یک میکانیزم مشخص برای ترتیب لیست خبرنگاران کار کنند.
وی افزود؛ ما تلاش می‌کنیم در عرصه روند انتقال خبرنگاران با نهادهای بین المللی همکاری داشته باشیم تا دیگر از آدرس خبرنگاران سوء استفاده صورت نگیرد.
در همین  حال، نصرت الله کریمی خبرنگار می‌گوید: برخی رسانه‌ها که با روی کار آمدن امارت اسلامی طالبان متوقف شدند، اکنون از آدرس خبرنگاران سوء استفاده کرده و در بدل پول اسناد خبرنگاری برای دوستان و خویشاوندان شان درست می‌کنند.
وی با انتقاد از نهاد های حامی رسانه گفت که اگر جلو این بی ثباتی‌ها در عرصه کاری خبرنگاری گرفته نشود، چرخه‌ای اطلاع رسانی در افغانستان با سقوط مواجه خواهد شد.
این درحالی است که چندی پیش اتحادیه ملی ژورنالیستان گفته بود که با روی کار آمدن امارت اسلامی بیش از 70 درصد از رسانه ها به دلیل مشکلات اقتصادی غیر فعال و یا هم متوقف گردیده اند.
آقای مسرور اظهارداشت که براساس یک نظرسنجی، 40 درصد از خبرنگاران نگران مصونیت جانی، 30 درصد نگران اقتصادی و 30 درصد هم شغول شان را از دست داده اند.

مسوولان رسانه‌ها از نام خبرنگاران سوءاستفاده کرده‌اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد