طالبان-افغانستان-استقلال-ندارد،-دولت-کابل-نباید-تبریک-بگوید

گروه طالبان به این باور است که افغانستان در حال حاضر استقلال و آزادی ندارد، زیرا تحت اشغال کشور های خارجی قرار دارد، بنابراین دولت کابل حق تبریک گفتن چنین روزی را ندارد.

به گزارش افغان نیوز: ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان امروز یک شنبه( 27، اسد) به خبرنگار افغان نیوز گفت که 28 اسد، سال روز استرداد و استقلال افغانستان برای تمام افغان ها قابل قدر است.

وی گفت که در این روز(28، اسد) نیاکان ما صد سال قبل، از دست نیروهای اشغال گر انگلیس رهایی یافتند و استقلال کشور شان را به دست آوردند.

آقای مجاهد تصریح نمود که تبریکی گفتن چنین روزی، حق مردم افغانستان است و طالبان نیز این روز را به مردم تبریک می گویند، اما دولت کابل حق تبریک گفتن چنین روزی را ندارد.

سخنگوی طالبان تاکید کرد که در حال حاضر افغانستان استقلال و آزادی ندارد و نیروهای نظامی آمریکا، انگلیس و ناتو در کشورمان حضور دارند و مثل زمان حکومت شاشجاع حضور نظامی آنها روی زندگی مردم تاثیر گذار است.

بر اساس گفته های سخنگوی طالبان، نیروهای نظامی خارجی مستقر در افغانستان اقتصاد، امنیت، سیاست و فضای ما را در کنترل خود دارند و این امر ثابت می سازد که افغانستان یک کشور مستقل نیست.

وی تاکید کرد که دولت کابل اگر جشنی به نام سال روز استقلال افغانستان برپا میکند و یا این روز را تجلیل می کند، افراد تحت کنترل آمریکا هستند و برای ما قابل قبول نیست و بیشتر این تجلیل ها نمادین و کمپاینی هستند.

این در حالی است که دولت برای تجلیل از سال روز استراد واستقلال افغانستان، میلیون ها افغانی را هزینه کرده و به صورت بی پیشینه در این مورد فعالیت می کند. نمونه های بارز آن تکمیل کار ساخت قصر دارالامان می باشد که قرار است فردا( 28 اسد) افتتاح گردد.

ملت افغانستان  سه بار جنگ های  شدیدی را با انگلیس ها انجام دادند، اولین جنگ افغان _ انگلیس در بین  سالهای  1839 _ 1842  بود که این جنگ توسط غازی محمد اکبرخان به نفع افغانها به پیروزی رسید و قشون امپراتوری همان وقت انگلیس شکست خورد.

جنگ دوم افغان انگلیس در بین سال های 1878 – 1880 میلادی رخ داد که آنهم به نفع افغان ها تمام شد.

و جنگ سوم افغان – انگلیس هم در ششم ماه می سال 1919 آغاز و در ماه اگیست این سال پایان یافت که منتج به استرداد استقلال افغانستان شد.

در 28 اسد سال 1298  که مصادف است با 19 اگست سال 1919 میلادی، انگلیس ها مجبور به امضای معاهده استقلال افغانستان شدند.

طالبان: افغانستان استقلال ندارد، دولت کابل نباید تبریک بگوید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد