غنی-مردم-افغانستان-جمهوریت-و-صلح-می-خواهند

رییس جمهور غنی در ضیافتی که به مناسبت صدمین سالروز استرداد استقلال کشور به افتخار سفرا و اعضای کوردیپلماتیک مقیم کابل و مسئولین سازمان های بین المللی در ارگ ترتیب گردیده بود، گفت که امروز مردم افغانستان یک ملت مصمم و خواهان جمهوریت و صلح هستند.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در این مراسم گفت که ما یک قسمت از میراث های فرهنگی و بناهای تاریخی کشور را به مناسبت صدمین سالروز استرداد استقلال افغانستان از جمله قصر دارالامان و قصرهای پغمان را احیا کردیم و بخش های دیگر آن نیز در حال بازسازی می باشند.

وی افزود که میراث های فرهنگی و بناهای تاریخی کشور، تنها ساختمان نیستند، بلکه نماد هویت ملی و تاریخی ما می باشند.

رئیس جمهور غنی از کمک سخاوتمندانه جامعه بین المللی به ویژه ایالات متحدۀ امریکا، کشورهای اروپایی، کشورهای اسلامی، هند و سایر همسایه های دور و نزدیک افغانستان تشکر کرد.

آقای غنی خاطرنشان نمود که مردم افغانستان جمهوریت و صلح می خواهند و تعهد ما این است که انتخابات شفاف، همه شمول، عادلانه و زیر نظارت جامعه بین المللی را برگزار کنیم تا سفر ملت سازی را که در آن استقلال سیاسی و فکری ما مصئون باشد، موفقانه ادامه دهیم.

این درحالی است که سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر مدعی است که تا کنون زمان دقیق امضای تفاهمنامه صلح با هیات امریکایی مشخص نشده است؛ زیرا دوطرف هنوز روی برخی مسائل جزئی اختلاف دارند.

غنی: مردم افغانستان جمهوریت و صلح می خواهند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد