طالبان-باید-مذهب-جعفری-را-به-رسمیت-بشناسند

حزب عدالت و توسعه افغانستان اعلام کرد که شیعیان روحیه تعامل و صلح طلبی را در پیش گرفته و امارت اسلامی طالبان باید مذهب جعفری را به رسمیت بشناسند.

به گزارش افغان نیوز ؛ سید جواد حسینی، رییس حزب عدالت و توسعه، امروز پنجشنه ( ۹، جدی) در یک نشست خبری گفت: مطالبات شیعیان بر محور تعامل و گفتمان با امارت اسلامی استوار است تا از این طریق به خواست ما برسیم.

وی گفت که امیدواریم امارت اسلامی این روحیه صلح طلبی شیعیان را نشانه ضعف تعبیر نکنند. ما با گروه‌ها و مخصوصاً شورای علمای شیعه افغانستان نشست‌های متعددی را انجام داده‌ایم و سه روز پیش مصوبه مطالبات شیعیان افغانستان اعلام شد.

آقای حسینی همچنان گفت که در مصوبه ارایه شده از سوی شیعیان افغانستان، به رسمیت شناختن مذهب جعفری و مشارکت سیاسی به عنوان خواست اصلی مطرح شده است. 

به گفته وی؛ شیعیان راه تقابل را انتخاب نکردند، در حالیکه حدود 25 درصد مردم افغانستان را شیعیان تشکل می‌دهند، اما تاکنون مورد بی‌توجهی امارت اسلامی قرار گرفته‌ایم.

پیش از این نیز شورای علمای شیعه افغانستان و مجمع علما و متنفذین شیعیان افغانستان در برنامه‌های جداگانه خواستار به رسمیت شناختن مذهب جعفری از سوی امارت اسلامی شده‌بودند. 

آقای حسینی همچنان گفت که اگر مطالبات شیعیان افغانستان از سوی طالبان پذیرفته نشود، ما نمی‌توانیم مردم را به حمایت از امارت اسلامی تشویق کنیم. ما با هرگونه جنگ و خونریزی در کشور مخالف هستیم و تمام مردم افغانستان باید از راه تعامل مثبت با امارت اسلامی وارد گفتگو شوند.

رییس حزب عدالت و توسعه در بخش دیگر از سخنان‌اش گفت: ما امروز با تهدیدات متعددی در کشور روبه رو هستیم و مخصوصاً مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم؛ زمانی می‌توانیم بر مشکلات فایق آییم که یک دولت مقتدر و توان مند داشته باشیم تا بتواند به نمایندگی از مردم افغانستان با جامعه بین المللی چانه‌زنی کند و این دولت قوی زمانی میسر است که حمایت تمام مردم افغانستان را داشته باشد. 

وی تصریح کرد که نگاه ما به امارت اسلامی سازنده است اما باید به خواست‌های تمام جناح‌ها در کشور نگاه مثبت وجود داشته باشد و با تمام طرف‌ها گفت‌وگو صورت گیرد.

حسینی در مورد اعتراضات خیابانی زنان افغانستان گفت: طالبان باید به خواست زنان توجه کنند و به آنان حق تحصیل و کار را بدهند، زیرا این زنان قهرمانان کشور اند و از حقوق شان دفاع می‌کنند. 

این درحالی است که با گذشت بیش از چهار ماه از حاکمیت طالبان، هنوز هیچ کشوری حکومت امارت اسلامی را به رسمیت نشناخته‌است.

طالبان باید مذهب جعفری را به رسمیت بشناسند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد