معترضین-جهان-باید-حکومت-طالبان-را-به-رسمیت-بشناسد

ده‌ها تن از شهروندان طی یک راهپیمایی خواهان به رسمیت شناختن امارت اسلامی طالبان و آزادی پول‌های منجمد شدۀ افغانستان شدند.

به گزارش افغان نیوز؛ ابوبکر زلاند، یک تن از معترضان، امروز یکشنبه( 12، جدی ) در این راهپیمایی گفت که مشکلات اقتصادی و فقر در کشور به گونۀ چشمگیر افزایش یافته است. کشور های اسلامی نباید در برابر این همه نا بسامانی‌ها خاموشی اختیار کنند.

آقای زلاند بیان کرد، کشور‌ها باید خواست‌های نامشروع شان را متوقف و با روش مسالمت‌آمیز با امارات اسلامی طالبان تعامل نمایند. زیرا امارت اسلامی تمام شرایط جهانی را تکمیل کرده است. 

به گفته وی، کشور های اسلامی و دنیا در رابطه به افغانستان بی‌طرف و خاموش نباشند؛ زیرا این گونه موضع‌گیری جفاء بر حق مردم افغانستان است.

در همین حال، محمد نسیم زواک، یک تن از معترضان دیگرگفت که کشورهای اسلامی باید مسوولیت و استقلال خویش را به نمایش بگذارند و با مردم افغانستان دست همکاری بدهند. 

به گفته او،« با تعامل صادقانه و عدم تجاوز اقتصادی، افغانستان دوست خوب باقی خواهد ماند و کشور های اسلامی در به رسمیت شناختن امارت طالبان رقابت سالم نمایند.»

وی هشدار داد که اگر جامعه جهانی و امریکا حکومت امارت اسلامی را به رسمیت نشناسد، هر نوع فاجعه که بروز کند به دوش جهانیان خواهد بود.

این درحالی است که پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، ایالات متحده حدود نه ونیم میلیارد دالر بانک مرکزی افغانستان را منجمد کرده و بانک جهانی و صندوق بین المللی نیز مانع دسترسی حکومت طالبان به دالر شدند.

جامعۀ جهانی به‌شمول ایالات متحده همواره تاکید کردند و از طالبان خواسته اند که حکومت همه شمول را تشکیل دهند، حقوق بشر به ویژه حقوق زنان را رعایت کنند و نگذارند که گروه های تروریستی از جمله القاعده، از خاک افغانستان تهدیدی را متوجه کشور های دیگر کنند.

معترضین: جهان باید حکومت طالبان را به رسمیت بشناسد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد