طالبان-بر-رسانه‌ها-فشار-می‌آورند-تا-به-نفع-شان-کار-کنند

وزارت اطلاعات و فرهنگ‌ می‌گوید که طی چندهفته گذشته، نزدیک به ده رسانه‌ در ولایت‌های مختلف کشور مسدود و یا هم مکلف به نشر صدا و خواست گروه طالبان شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ محمد قاسم وفایی‌زاده، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ‌، امروز( یک‌شنبه، ۲۶ سرطان) در نشست خبری گفت که طالبان در ساحات دست یافته‌شان اعمال فشار بر رسانه‌ها و آزادی بیان کرده و اکنون رادیو شیندند هرات، رادیو سیمای بغلان، رادیو سیحون کندز، رادیو سیمای صلح سمنگان و رادیو نو بهار بلخ از نشرات عادی باز مانده و به خواست این گروه نشرات دارند. 

آقای وفایی زاده افزود که رادیو سیمای غوریان، رادیو و نشریه بغلان از جمله رسانه‌های است که بر اثر خشونت‌های گروه طالبان آسیب دیده و نشرات آن متوقف شده‌اند. 

او تاکید کرد که گروه طالبان پس از دست یافتن بر مناطق که در آن رسانه‌ها فعالیت دارند، نخست زنان کارمند در رسانه‌ها را رخصت و رسانه‌ها را مکلف به نشرات مطابق میل این گروه کرده‌اند. 

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ تصریح کرد که پس از شدت جنگ و خشونت‌ طالبان ۵۱ خبر نگار از ولایت‌های کشور به کابل انتقال داده شده و زیر پوشش برنامه مصونیت خبرنگاران قرار گرفته اند. 

به گفته وی؛ ۷۱ خبر نگار‌ دیگر به دلیل تهدیدات بلند امنیتی در ساحه تحت کنترل طالبان به گونه موقت به خارج از کشور‌ فرستاده شده اند. 

آقای وفایی‌زاده بیان کرد که چنین اقدام طالبان در ساحات تحت کنترول‌شان در برابر رسانه‌ها و جامعه رسانه‌ای نشان می‌دهد که این گروه هیچ تغییر نکرده و با اعمال فشار صدای آزادی بیان را خفه و قصد ایجاد جامعه تک صدایی دارند.

این درحالی است که خشونت طالبان در سراسر کشور افزایش یافته و در این میان، خبرنگاران و زنان بیشتر در معرض تهدید قرار گرفته اند.

طالبان بر رسانه‌ها فشار می‌آورند تا به نفع شان کار کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد