طالبان-به-امریکایی‌ها-کار-نداریم؛-بالای-اداره-کابل-حمله-می‌کنیم

سخنگوی گروه طالبان اعلام نموده که مجاهدین ما به نیروهای خارجی حمله نمی‌کنند، اما عملیات شان علیه نیروهای دولت کابل ادامه خواهد یافت.

به گزارش افغان نیوز: ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان دیروز دو شنبه(12، حوت) به رسانه ها گفت که پس از این جنگ‌جویان این گروه تنها علیه نیروهای افغان می‌جنگند و دیگر بر نیروهای امریکایی حمله نخواهند کرد.

حمدالله محب، مشاور امنیت ملی در برنامه مناظره تلویزیون ملی گفت که گروه طالبان گروگان‌گیری مردمان بی‌گناه را آغاز کرده است تا فهرست یک هزار نفری را تکمیل کند.

محب، مشاور امنیت ملی رییس جمهور غنی، نیز در برنامه مناظره تلویزیون ملی گفت که رهایی پنج هزار زندانی طالب در هشت روز آینده ممکن نیست.

به گفته او، حکومت افغانستان به این‌که گروه طالبان دست از جنگ بردارند، اعتماد و اطمینان ندارد و به این ترتیب تا زمانی که اطمینان پیدا نکند، زندانیان گروه طالبان را آزاد نخواهد کرد.

آقای محب رهایی پنج هزار زندانی طالبان را به پذیرش آتش‌بس، وضاحت رابطه طالبان با پاکستان و دست برداشتن از قاچاق مواد مخدر توسط گروه طالبان مشروط کرد.

وی هم‌چنان گفت که طالبان با پاکستان روابط پنهانی دارد و تا زمانی که از این روابط خود وضاحت ندهد و افغانستان از خواست کشور حامی این گروه مطلع نشود، جنگ در کشور خاتمه پیدا نمی‌کند.

مشاور امینت ملی گفت که خواست حکومت افغانستان از گروه طالبان این است که دست از «افغان‌کشی» بردارند.

این درحالی است که پس از امضای این موافقت‌نامه، رییس‌جمهور غنی گفته بود که دوره‌ی کاهش خشونت‌ها ادامه می‌یابد. او همچنان ابراز امیدواری کرده بود که این موضوع منجر به آتش‌بس دایمی می‌شود.

رییس جمهور ترمپ، طی یک نشست در کاخ سفید گفت که ما به تازه گی توافقنامه برای آوردن صلح در افغانستان را امضاء نمودیم؛ درصورتی‌که کدام اتفاق بد به وقوع بپیوندد، ما دوباره و به‌صورت غیر قابل تصور به افغانستان خواهیم رفت.

طالبان: به امریکایی‌ها کار نداریم؛ بالای اداره کابل حمله می‌کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد