میلر-طالبان-باید-به-تعهدات-شان-جدی-عمل-کنند

قوماندان عمومی نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان از طالبان خواست تا به تعهدات خود جدی عمل کنند.

به گزارش افغان نیوز: اسکات میلر، قوماندان عمومی نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان می‌گوید که طالبان باید سطح خشونت‌ها را پائین نگهدارند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان به رسانه‌ها گفته است که دوره کاهش خشونت به پایان رسیده و مجاهدین ما بر نیروهای خارجی حمله نمی‌کنند، اما عملیات شان علیه نیروهای دولت کابل ادامه خواهد یافت.

اسکات میلر اما با بیان انیکه امریکا در مورد تعهدات خود جدی است؛ از طالبان خواست تا به تعهدات خود جدی عمل کنند. سخنگوی نیروهای ناتو در افغانستان، در یک تویتی به نقل از میلر نگاشته که انتظارات امریکا روشن می‌باشد و خشونت‌ها باید در سطح پائین نگهداشته شود.

در همین حال، حمدالله محب، مشاور امنیت ملی در برنامه مناظره تلویزیون ملی گفت که گروه طالبان گروگان‌گیری مردمان بی‌گناه را آغاز کرده است تا فهرست یک هزار نفری را تکمیل کند. بنابراین، رهایی پنج هزار زندانی طالب در هشت روز آینده ممکن نیست.

این درحالی است که بر اساس توافق امریکا و طالبان، مرحله کاهش خشونت، به‌تاریخ دوم حوت سال جاری آغاز گردید. یک هفته پس از آن، در تاریخ دهم این ماه، توافقنامه صلح میان دو طرف به امضارسید.

میلر: طالبان باید به تعهدات شان جدی عمل کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد