طالبان-به-برخی-چهره‌های-سیاسی-هزاره-روی-خوش-نشان-دادند

آژانس خبری دولتی باختر گزارش داده است که سید صوفی گردیزی، شیخ کریمی بامیانی و سنگر دوست وردک به نمایندگی از قوم هزاره، پشتی‌بانی شان را از طالبان اعلام کرده اند.

به گزارش افغان نیوز؛ این سه نفر با مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رییس‌الوزرای طالبان دیدار کرده و پایان«اشغال» افغانستان توسط امریکایی‌ها را معجزه دانسته و گفته اند که طالبان نمی‌خواستند که افغانستان بار دیگر به میدان جنگ تبدیل شود.

آنان در این دیدار افزوده اند که میان طالبان و هزاره‌ها باید اعتماد سازی شود.

به گفته‌ آنان باید با شخصیت‌های زیادی گفتگو شود تا دوباره به کشور بازگشته و زیر چتر طالبان زندگی« امن و مصون» را ادامه دهند.

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رییس الوزرای طالبان جغرافیای افغانستان را خانه‌ی مشترک تمام اقوام و مذاهب دانسته و از قربانی‌های قوم هزاره در «جهاد گذشته» قدردانی کرده است.

مولوی عبدالکبیر اهداف «جهاد کنونی» را پایان «اشغال» و «حاکمیت یک نظام مستقل اسلامی» عنوان کرده است.

او شخصیت‌های قوم هزاره، از جمله محمدکریم خلیلی، محمد محقق و صادق مدبر را به‌عنوان اعضای جامعه افغانستان یاد کرده و گفته است که زندگی در افغانستان حق مسلم آن‌ها است.

به‌گفته‌ی عبدالکبیر، عفو عمومی طالبان شامل این افراد نیز می‌شود و به آن‌ها اطمینان داده است که هیچ خطری از سوی طالبان متوجه‌شان نمی‌شود.

این در حالی است که با فرار اشرف غنی و تسلط طالبان، شماری زیاد از رهبران سیاسی و جهادی افغانستان را ترک و در کشوهاری بیرونی به سر می‌برند.

طالبان به برخی چهره‌های سیاسی هزاره روی خوش نشان دادند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد