طالبان-توافق-نامه-صلح-دوحه-نقض-شده-است

حملات هوایی از سوی نیروهای امریکایی بر طالبان و بیرون نشدن نام فرماندهان این گروه از فهرست سیاه سازمان ملل مواردی است که طالبان ادعا دارند توافق نامه صلح دوحه نقض شده است.

به گزارش افغان نیوز: سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفته است: «نیروهای امریکایی بر بخش های غیر نظامی در ولایت های هلمند، غزنی و زابل حملات هوایی با هواپیما های بی سرنشین شان انجام داده اند؛ این خلاف توافق نامه صلح دوحه است که با هیچ وجه از سوی طالبان پذیرفتنی نیست.»

عدم تکمیل شدن رهایی پنج هزار زندانی طالبان، حملات هوایی از سوی نیروهای امریکایی بر طالبان و بیرون نشدن نام فرماندهان این گروه از فهرست سیاه سازمان ملل مواردی است که طالبان ادعا دارند توافق نامه صلح دوحه نقض شده است. اما حمله بر مرکز سمنگان موردی بود که از سوی دولت و امریکا نقض توافقنامه صلح دوحه از سوی طالبان خوانده شد.

حکومت می‌گوید که تمام تلاش های شان از بهر آغاز مذاکرات میان افغانان را انجام داده اند اما این طالبان اند که یک تنه به جنگ رو آورده اند و روند صلح را پیچیده ساخته اند.

هیات مذاکره کننده صلح دولت افغانستان با طالبان می‌گوید که حکومت با رهایی زندانیان طالب و همچنان آغاز مذاکرات صلح بدون قید شرط حسن نیت نشان داده اند، حال زمان آن رسیده که طالبان از خود چراغ سبز نشان دهند.

غلام فاروق مجروح عضو هیات مذاکره کننده صلح دولت با طالبان گفته است: " دولت افغانستان حسن نیت زیاد در مورد طالبان نشان داده است، نیاز است طالبان از خود حسن نیت نشان دهند."

این درحالی است که رییس مرکز مطالعات منازعه و بشردوستانه انستیتوت دوحه نام‌ ۴۵ نفر از فعالان مدنی و سیاسی افغانستان را نشر کرده و گفته که آنان را برای یک نشست غیررسمی در آینده نزدیک به دوحه قطر دعوت کرده است.

طالبان: توافق نامه صلح دوحه نقض شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد