طالبان-توان-تصرف-بزرگ-شهرهای-افغانستان-را-ندارند

رییس ستاد ارتش امریکا می‌گوید؛ هرچند نیمی از ولسوالی‌های افغانستان در اختیار گروه طالبان است؛ اما این گروه توانایی تصرف مراکز ولایت‌های افغانستان را ندارد.

به گزارش افغان نیوز؛ مارک میلی، رییس ستاد ارتش امریکا روز گذشته( چهارشنبه، 30سرطان) در نشست خبری مشترک با وزیر دفاع این کشور گفت که امریکا وضعیت امنیتی افغانستان را نظارت می‌کند و در صورت لزوم، از نیروهای امنیتی افغانستان پشتیبانی می‌کند.

آقای میلی بیان کرد؛ روایت‌های وجود دارد که گروه طالبان در حال پیش‌روی هستتند و از مجموع ۴۱۹ ولسوالی، نزدیک به ۲۱۲ ولسوالی آن را به دست گرفته است.

اما؛ او تاکید کرد که طالبان هیچ یکی از مراکز ولایت‌ها را تصرف نتوانسته‌اند و نهادهای امنیتی افغانستان برای حفاظت از شهرهای بزرگ این کشور در حال تحکیم و جابه‌جای نیرو هستند.

به باو رییس ستاد امریکا این احتمال وجود دارد که گروه طالبان بر شماری از مراکز ولایات فشار وارد کند. او تاکید کرد که آینده افغانستان به طور کامل در دست مردم این کشور است.

آقای میلی اطمینان داد که نیروهای امنیتی افغانستان ظرفیت و توانایی لازم برای جنگ و دفاع از کشور‌شان را دارند.

این در حالی است که به تازگی سفارت امریکا در کابل به طالبان گفته است که فوری به خشونت‌ها پایان دهند و با برقراری آتش‌بس دایمی و همه‌جانبه موافقت کنند.

طالبان توان تصرف بزرگ شهرهای افغانستان را ندارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد